خانه سینما در این بحران کرونا چه پشتیبانی از اهالی سینما داشت؟/ حقوق ماهیانه بنده به عنوان یک هنرمند پیشکسوت تنها۱۵۰ هزار تومان است!
معصومی:
خانه سینما در این بحران کرونا چه پشتیبانی از اهالی سینما داشت؟/ حقوق ماهیانه بنده به عنوان یک هنرمند پیشکسوت تنها۱۵۰ هزار تومان است!
 
تاريخ : دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹
پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: نه تنها سلبریتی هایی که درآمدهای میلیاردی و نجومی دارند بلکه سایر افراد پولدار جامعه که مشخص نیست پول های شان را چگونه به دست آورده اند و مهمتر از همه نهادها و سازمان ها و ارگان های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر موظف هستند تا از اهالی سینما و هنرمندان پشتیبانی کنند اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نمی دهد به عنوان مثال خانه سینما در این بحران کرونا چه پشتیبانی از اهالی سینما داشت؟

بازیگر فیلم های سینمایی «گل های داودی» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» فزود: کمک به هم نوع امری انسانی و خداپسندانه است که باید در جامعه ما نهادینه شود اما بنده معتقدم ما نباید پیکان انتقادات و حملات مان را به سمت سلبریتی ها ببریم چرا که هنرمندان و سلبریتی ها در یک مکعب شیشه ای هستند و همواره از همه طرف دیده می شوند و همه از آن ها انتظار دارند که به یاری مردم بشتابند.

وی ادامه داد: درست است که وظیفه انسانی و اجتماعی و فرهنگی این افراد ایجاب می کند که به یاری مردم و سایر همکاران عاجز و درمانده شان بشتابند اما سوأل اینجا است که وظیفه سایر آحاد افراد جامعه در این حوزه چه می شود؟

این سینماگر پیشکسوت با بیان اینکه ما این روزها در جامعه شاهد طبقه ای به شدت مرفه هستیم که زندگی های لوکس و فوق لاکچری دارند اظهار داشت: این افراد که مشخص نیست این پول ها را از کجا و چطور به دست آورده اند در این بحران کرونا باید فکری به حال هم میهنان شان بکنند؛ امثال افرادی که امروز در قوه قضائیه محاکمه می شوند و پول های عجیب و غریب و بادآورده به دست آورده اند باید تدبیری برای رفع معضلات جامعه بکنند و چشم ها نباید تنها به سلبریتی ها باشد!

معصومی در همین راستا با انتقاد شدید از دستگاه ها و سازمان های فرهنگی و هنری متذکر شد: سازمان سینمایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما و... چرا هیچ تدبیری برای رفع بحران شدید به وجود آمده در زندگی هنرمندان ندارند؟ ما هنرمندانی را داریم که سال ها عمر و جوانی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند اما اینک در بدترین شرایط معیشتی و مالی زندگی می کنند و در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «خارج از محدوده» و «مسافرری» در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: چرا وزارت ارشاد باید اجازه دهد هنرمندان بزرگ این مرز و بوم چنین زندگی مفلوکی داشته باشند؟ شاید باور نکنید اما باید بگویم حقوق ماهیانه بنده به عنوان یک هنرمند پیشکسوت تنها۱۵۰ هزار تومان است! این رقم در این زمانه خنده آور نیست؟ من بسیار متأسفم که شأن هنر و هنرمند این روزها تا این میزان تنزل کرده و هیچ یک از مدیران و مسئولان کمترین تدبیری برای رفع این معضلات مهم ندارند.
کد خبر: 98023
Share/Save/Bookmark