«صرفاً جهت اطلاعی‌ها» هنرمندان را به جان هم نیاندازید
نگاهی به رفتار غیرفرهنگی برنامه سازان
«صرفاً جهت اطلاعی‌ها» هنرمندان را به جان هم نیاندازید
همه می‌دانند که بین سازمان صدا و سیما و رضا عطاران و برخی دیگر که مردم دوستشان دارند شکراب است. راستی می‌دانید مدیران با مدیری‌ها چه کرده‌اند که دیگر تلویزیون را دوست ندارند؟
 
تاريخ : يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶

استاد عزیز و بزرگوار‌ جمشید مشایخی ای کاش در دام این خبرنگار نما‌ها گیر نمی‌کردید و تیترهای زرد تر از زرد آن ها را به قلم تفرقه افکن شان نمی‌دادید تا هیاهوی غیر فرهنگی را برایمان تصویر کنند.‌ای کاش از راه دیگری فلانی را ارشاد می‌کردید او جوان است و شما پخته او بی‌تجربه است و شما در کسوت استادی او هنرمندی است که مردم دوستش دارند و شما هنرمندی خاطره ساز‌ ای کاش سیلی تان را در جایی می‌زدید که دشمن شاد کن نمی‌شدیم و‌ ای کاش روزگار جوانیمان که زود گذشت را از یاد نمی‌بردیم.

از برنامه «صرفاً جهت اطلاع» بیش از این توقع نمی‌رود که به جای اینکه بداند باید برنامه صرفاً جهت اطلاع بسازد برنامه‌ای می‌سازد صرفاً جهت تخریب البته مجری این برنامه هم به همراه یک آهنگ سوزناک دم از فرهنگ بزند و مثلاً آهی همسو با ملت را فریاد بزند که آی مردم کجایید که فرهنگمان را به باد، به تاراج وبه یغما بردند و دربرنامه‌اش برای چهره آشنایی که مردم دوستش دارند تیتر کند که خجالت بکش آن هم از زبان استاد جمشید مشایخی.

کار صرفاً جهت اطلاع چیست؟ اگر حرف رضا عطاران زشت بود چرا شما دوباره آن را نشان دادید؟ اگر آن حرف زننده بود چرا بدون اینکه بدانید وی منظورش چه بوده است آن را در معرض اتهام قرار دادید. شما خوب می‌دانید که او منظورش چیز دیگری بوده است ولی به نوع دیگری که قابل پذیرش نبوده عنوان کرده است؛ همین.

همین برنامه (صرفاً جهت اطلاع) اگر بخواهد و یا هوس نماید و شاید اگر به او دستور دهند به گونه‌ای چهره استاد مشایخی را که امروز به او آویزان شده‌اند تا چهره هنرمند محبوب مردم را تخیرب کنند تخریب می‌نماید به گونه ای که نگو نپرس. می‌دانید چگونه؟ با دست اندازی به آثاری که ایشان در زمان قبل انقلاب بازی کرده‌اند و احیاناً برخی پلان‌های خاص که در آن حضور داشته است که با شرع و عرف ما همخوانی نداشته و گفتن دیالوگ‌هایی که برای تخریب یک تیم ملی کافی است.

بله صرفاً جهت اطلاع می‌گویم این دوستان «صرفاً جهت اطلاعی» اگر در سیاست کاریشان قرار باشد کسی را تخریب کنند به راحتی همین کمال الملک ما را نیز می‌گیرند و شمر تحویلمان می‌دهند اما غافل از اینکه دل مردم جایگاهی ابدی برای مخلصان واقعی خود می‌سازد و آن‌ها را از یاد نخواهند برد.

نمی‌گوییم که رضا عطاران مخلص مردم است اما هنرمندی است که مردم دوستش دارند  واقعاً شما با هوش و ذکاوتی که دارید می‌دانستید که منظور عطاران چه بوده است پس چرا این موضوع را بزرگ کردید و آن گونه که نباید نشان دادید؟ ما در همان نشست رسانه ای حضور داشتیم. چرا پیش و پس جمله ها را نشان نمی دهید. آیا به استاد مشایخی هم گفتید پیش و پس جمله چه بوده است. ما در این نوشته قصد حمایت از عطاران را نداریم و فقط می خواهیم رفتار ناپسند شما را گوشزد کنیم. رفتاری که اشاعه منکر است! حتی اگر استاد مشایخی هم عکس العمل نشان داده باشد.

چرا صرفاً برای آنتن جذاب پر کردن تصاویری را پخش می‌کنید که دلیلتان به طور واضح مشخص نیست البته جز تخریب؟ همکاران خبرنگار نما چرا در نشستی که ارتباطی به فضای سینما ندارد سوال‌های بی ربط می‌پرسند؟ واقعاً رسانه (ملی) جای نمایش دادن تصاویر و پاسخ گویی‌هایی است که جز خراب کردن ذهن مردم تاثیر دیگری ندارد است؟ می‌ترسم اگر فضا به قدری آزاد باشد که در آن دموکراسی گم شود دوستان بلوتوث‌های شخصی افراد را در رسانه ملی نشان دهند آن هم فقط صرفاً جهت اطلاع!

نمی‌دانیم سازندگان برنامه‌هایی این چنینی مردم نازنین  ما را چه فرض کرده‌اند که آنقدر برنامه‌هایی می‌سازید که سیاست‌هایشان رو است و تکراری، این ضعف در همه برنامه‌هایتان دیده می‌شود از سریال‌هایتان بگیرید تا برنامه‌ای همچون صرفاً جهت اطلاع! راستی اگر بخواهید چهره استاد عزیزمان را خدایی نکرده خدشه دار کنید چه بازی راه می‌اندازید؟ چه کسی را میانجی حرف و هدفتان می‌کنید؟

بهتر نبود به جای اینکه با نشان دادن تصاویری تخریب کننده و پر بغض به خبرنگارنما‌ها غیر متخصص تذکر می‌دادید که چرا جوسازی می‌کنند و سوال‌هایی غیر مرتبط می‌پرسند؟ چرا این در نشست خبری که ربطی به سینما ندارد می‌خواهند از آب گل آلود تیتر بگیرند و خوراک مریضی را برای مردم به ارمغان بیاورند؟

راستی لزوم پرداختن تان را به این موضوع که دست آویز سوتفاهم و عده‌ای فرصت طلب است بگویید که چه بوده است؟ خواهشاً دست آوردتان و نتیجه نشان دادن همچین خبر گزافی را بگویید، شاید ما چیزی آیدمان شود که خدایی نکرده به دلیل کهولت اندیشه‌مان بی‌بهره نمانیم.

همه می‌دانند که بین سازمان صدا و سیما و رضا عطاران و برخی دیگر که مردم دوستشان دارند شکراب است. راستی می‌دانید مدیران با مدیری‌ها چه کرده‌اند که دیگر تلویزیون را دوست ندارند؟ واقعاً مدیرانتان در تلویزیون چه کار کرده‌اند که هنرمندانی که مردم دوستشان داشتند حالا از آن فراری هستند؟ راستی می‌دانید مهران مدیری دعوتتان را برای حضور در جشنواره جام جم رد کرد؟ تا همین چند وقت پیش به دلیل نداشتن بودجه و طبیعتاً نبود برنامه مفرح و سرگرم کننده سریال‌هایی از چند سال پیش را نشان می‌دادید که دست بر قضا کارگردان و بازیگرش همین رضا عطاران بوده است (می‌دانیم پولش راشما دادید واما زحمت خلقش را...).

به دلیل ذهنیت سازی که کردید نزد مردم و هر دو هنرمند ما که مسئول هستید اما می‌دانم که شما از این راه ارتزاق مالیتان می‌گذرد و باکی ندارید. برنامه صرفاً جهت اطلاع از همه طلبکار است راستی بدهی ما چقدر می‌شود قربان؟ آبرویمان که نیست؟

کد خبر: 69520
Share/Save/Bookmark
نظرات : ۲
omid : 
سلام
منم با شما موافقم هرچي كه واقعيته رو بايد گفت نه هرچي كه رو كاغذ نوشته شده رو بايد بگن نه اينكه هرچي كه ميل داشتن رو بگن و هرچي كه ميل نداشتن رو نگن
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۵:۳۳:۴۱
 
امیر : 
یکی باید خود مشایخی رو ارشاد کنه!!
۱۳۹۲-۱۲-۰۴ ۱۹:۵۱:۵۳