لغو ارز مسافرتی هنوز در حد شایعه است/ مسافران نگران نباشند
معاون گردشگری کشور :
لغو ارز مسافرتی هنوز در حد شایعه است/ مسافران نگران نباشند
روز گذشته خبری مبنی بر لغو ارز مسافرتی در رسانه‌های مجازی منتشر شد که نگرانی بسیاری از مسافران خروج از کشور را به همراه داشت. پیگیری‌های ایلنا این موضوع را فعلا در حد شایعه عنوان می‌کند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۲
به گزارش هنرنیوز ، روز گذشته شایعه‌ای مبنی بر لغو ارز مسافرتی در رسانه‌های مجازی منتشر شد که نگرانی بسیاری از مسافران را در برداشت. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از این موضوعی ابراز بی‌اطلاعی کرده و آن را در حد شایعه عنوان کردند.

محمد محب خدایی (معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی) در ارتباط با این موضوع به ایلنا گفت: گاهی اوقات ممکن است بانک مرکزی تصمیم‌هایی بگیرد که ما در جریان آن نباشیم ولی تا این لحظه چنین خبری به ما ابلاغ نشده و این موضوع هنوز در حد شایعه است.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) نیز در ارتباط با این شایعه که این خبر از سوی آژانس‌های مسافرتی اعلام شده، به ایلنا گفت: روز گذشته هم فردی این موضوع را از من پرسید ولی چنین مطلبی صحت ندارد چراکه آژانس‌ها متولی ارز مسافری نبودند که این موضوع به آنها ابلاغ شود. بنده تا این لحظه در ارتباط با این موضوع خبری دریافت نکردم و هنوز معلوم نیست که این شایعه از کجا درز پیدا کرده است.

بانک مرکزی اواخر فروردین‌ماه با تغییر در مقررات ارزی، خرید و فروش در صرافی‌ها را نیز ممنوع کرد و این مسئولیت را به صورت محدود به برخی بانک‌ها سپرد. بر این اساس ارز مسافرتی برای یکبار در سال به میزان ۵۰۰ یورو (برای کشورهای مشترک المنافع و هم مرز غیر از عراق و عربستان) و سایر کشورها حداکثر ۱۰۰۰ یورو تعیین شده که از طریق شعب ارزی در فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز پرداخت می‌شود.

البته ماه گذشته معاون گردشگری کشور از تنظیم مقررات و ساز و کار برای واگذاری عملیات پرداخت ارز مسافرتی به دفاتر خدمات مسافرتی خبر داده بود که هنوز خبر قطعی آن اعلام نشده است.
کد خبر: 96575
Share/Save/Bookmark