نگاهی به «بحران آب» ایران با مستند «مادرکشی» در سینماحقیقت
نگاهی به «بحران آب» ایران با مستند «مادرکشی» در سینماحقیقت
«مادر‌کشی» عنوان مستندی با موضوع «بحران آب» به کارگردانی کمیل سوهانی و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا است که متقاضی شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
به گزارش هنرنیوز، در خلاصه فیلم مستند «مادرکشی» که تولید سال ۱۳۹۴ است و برای اولین نمایش عمومی به جشنواره سینماحقیقت ارائه شده، آمده است: «مستند مادرکشی، نگاهی آسيب‌شناسانه به وضعيت حکمرانی آب در ايران دارد. اين فیلم با رويکردی پژوهشی می‌کوشد ضمن به تصوير کشيدن مظاهر و نتايج بحران آب، علل مختلف بوجود آمدن اين بحران در ايران را بررسی کند. سدسازی‌های بی‌رويه و دخالت در اکو سيستم طبيعی، حفر بی‌رويه چاه‌های عميق، انتقال آب بين حوزه‌های مختلف آبريز، از بين رفتن منابع زيرزمينی آب، بهره‌وری پايين و برنامه‌ريزی غلط در کشاورزی، جايگزينی مديريت دولتی به جای مديريت مردمی، از موارديست که اين مستند در تحلیل دلایل بحران آب به آن می‌پردازد.

عوامل تولید فیلم مستند ۸۰ دقیقه‌ای «مادرکشی» به این شرح هستند: پژوهشگر و کارگردان: کميل سوهانی، تصویربردار: يحيی رضايی، صدابردار: هومن صالح، صداگذار: احسان افشاريان، تدوینگران: محمد پورفر و امين متين، مدیر تولید: مهدی محمدی‌تجليل، عکاس و دستیار کارگردان: فاطمه مهربان، تهیه‌کننده: محمد شکيبانيا
لازم به ذکر است که نمایش فیلم مستند «مادرکشی» در جشنواره سینماحقیقت، منوط به آرای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی است که تا پایان آبان ماه اعلام خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود: با توجه به بحران کمبود آب که متوجه ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان شده است، در بخش «کیهان ما» Our Universe جشنواره «سینماحقیقت» که مختص نمایش مستندهای روز جهان با گرایش علم، تکنولوژی، طبیعت، حیات وحش و محیط زیست است، فیلم‌های مستند منتخب ایرانی و خارجی با موضوع "بحران آب" مورد توجه ویژه قرار گرفته و به رؤیت مخاطبان این جشنواره درمی‌آیند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
کد خبر: 84848
Share/Save/Bookmark