«مثبت دات منفی» به معضلات شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد
حسن دا‌ها در گفتگو با هنرنیوز:
«مثبت دات منفی» به معضلات شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد
تهیه کننده تله فیلم «مثبت دات منفی» با اشاره به شبکه‌های اجتماعی که محور اصلی این فیلم است گفت: متاسفانه استفاده نادرستی که برخی‌ها از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند نه تنها موجب غافل شدن اعضای خانواده از همدیگر شده بلکه با ارائه اطلاعات شخصی خود در این شبکه‌ها، گرفتاریهایی را برای خود و خانواده فراهم می‌سازند.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
حسن دا‌ها تهیه کننده تله فیلم «مثبت دات منفی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد این فیلم افزود: تولید این تله فیلم که برای ارائه در شبکه خانگی ساخته شده مربوط به امسال است که ما بلافاصله بعد از آماده شدن فیلم، آن را برای گرفتن پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه دادیم که خوشبختانه پروانه نمایش آن در چند روز گذشته صادر شد.

وی با اشاره به موضوع تله فیلم «مثبت دات منفی» ادامه داد: موضوع این تله فیلم اشاره‌ای متفاوت به «شبکه‌های اجتماعی» دارد. ما در این فیلم خانمی را می‌بینیم که از همسرش یک تبلت هدیه می‌گیرد و همین هدیه، سرمنشاء گرفتاریهای خانواده می‌شود یعنی وی با ورود بی‌رویه به شبکه‌های اجتماعی، هم از فرزند و شوهرش غافل می‌شود و هم از این طریق با آشنایی با یکی از دوستان دوران دانشگاهی خود، یکسری عکس‌های شخصی و اطلاعاتی را به او ارائه می‌دهد اما غافل از اینکه او .... 




تهیه کننده تله فیلم «مثبت دات منفی» یاد آور شد: متاسفانه با ورود تکنولوژی به میان خانواده‌ها، اخیرا شاهد این هستیم که همه اعضای خانواده با در دست داشتن یک موبایل، همه کار و زندگی خود را‌‌ رها کرده و با ورود به شبکه‌هایی مثل وایبر، واتس آپ و فیسبوک و غیره از زندگی و خانواده غافل می‌شوند. این درحالی است که بسیاری از مردم هم اکنون استفاده ناصحیح و غیرسالمی از این شبکه‌ها می‌کنند. لذا تله فیلم «مثبت دات منفی» به این موضوع اشاره دارد که شبکه‌های اجتماعی در حالی که می‌توانند استفاده صحیح و خوبی برای جامعه داشته باشند ولی اگر از آن غافل شویم و نتوانیم به درستی از آن استفاده کنید حتما باعث گرفتاری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا تصریح کرد: هم اکنون در میان خانواده‌ها و حتی در مهمانی‌ها، ما دیگر شاهد گفتگوی کمتری میان خانواده‌ها و افرادی که در یک مهمانی حضور دارند هستیم و هر کسی به تنهایی سرش تو موبایل خودش است به طوری که والدین از فرزندان و فرزندان هم از دیگر اعضای خانواده غافل می‌شوند و متاسفانه استفاده نامعقول از این شبکه‌های اجتماعی خودش تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است.




تهیه کننده تله فیلم «پانسیون دختران» تاکید کرد: مردم باید بدانند کسانی که امکاناتی مثل شبکه‌های اجتماعی را به صورت رایگان در اختیار مردم می‌گذارند تنها به فکر استفاده خودشان هستند. مثلا خیلی از شبکه‌های اجتماعی از اطلاعاتی که مردم از طریق فیسبوک، وی چت و وایپر و غیره برای همدیگر رد و بدل می‌کنند کسب درآمد می‌کنند و برخی ها هم از این اطلاعات سوء استفاده می‌کنند.

به گفته وی در کنار مطرح شدن مساله اجتماعی در این فیلم، مخاطبین شاهد طنز اجتماعی هم در این اثر خواهند بود.

حسن دا‌ها در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای نمایش این تله فیلم از تلویزیون دارید گفت: اتفاقا پخش این تله فیلم در این روز‌ها که استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته می‌تواند برای مردم بسیار مفید باشد و ما امیدواریم که تلویزیون با خرید این تله فیلم، این اثر را از تلویزیون پخش کند. تهیه کنندگانی مثل من از تلویزیون گلایه مندند که چرا رسانه ملی با صرف هزینه‌های زیاد، فیلم‌هایی را تولید می‌کند اما در عوض حاضر به خرید رایت‌ها از تهیه کنندگان نیست . این درحالی است که تهیه کنندگان بخش خصوصی، توقع حمایت بیشتری از تلویزیون را دارند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در مورد کارهای آینده شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا افزود: در حال حاضر در مرحله پیش تولید یک کار کودک به نام «مملی و لوبیای سحر آمیز» به کارگردانی آقای علیرصا مجابی هستیم و در کنار آن هم قرار است یک کار سینمایی به نام «شگفت انگیزان» به کارگردانی آقای عباس مرادیان انجام دهیم که پیش تولید این اثر هم اکنون شروع شده است.

 


به گفته تهیه کننده تله فیلم «مثبت دات منفی» برخی از عوامل سازنده این تله فیلم عبارتند از: مجری طرح: شرکت فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا، کارگردانی و تدوین: هادی رمضانپور، نویسنده فیلمنامه: نرگس خرقانی، مدیر تصویربرداری: امید نگارشی، خواننده و موسیقی: مهران فهیمی، طراح گریم: مهسا خوش سلوک، برنامه ریز: فرناز امینی، مدیر صدا برداری: خیری
بازیگران: لعیا زنگنه، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، شهربانو موسوی، خشایار راد، فریبا ترکاشوند، حامد شایسته، بهناز سلیمانی، سیاوش قاسمی و...

گفتگو از: مجید معافی
کد خبر: 77927
Share/Save/Bookmark