صدور اکران رد خون ملزم به اصلاحیه شد
صدور اکران رد خون ملزم به اصلاحیه شد
صدور پروانه نمایش فیلم رد خون ملزم به اصلاحیه‌هایی شده است که واکنش سید محمود رضوی و محمد حسین مهدویان را در فضای مجازی به دنبال داشت.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۸
به گزارش هنرنیوز ، فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» که از ابتدای اکرانش در جشنواره فیلم فجر تا به الان با حواشی بسیار زیادی همراه بوده است دیروز با پیام های سید محمود رضوی و محمد حسین مهدویان در فضای مجازی نسبت به عدم صدور پروانه نمایش و در نهایت پیام ابراهیم داروغه زاده همراه بوده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که رضوی بعد از عدم صدور مجوز برای پخش فیلمش که البته تا یک قدمی صدور پروانه رفته بود پیامی را به شرح زیر منتشر کرد: «می‌ترسم اشک در غم‌های ما در خصوص «ماجرای نیمروز: رد خون» پرده در شود و این رازهای سر به مهر ما، آخر یک روز به عالم سمر شود! ما هنوز پروانه نمایش «ماجرای نیمروز: ردخون» را ندیدیم اما دیروز در جلسه ای آقای ابراهیم داروغه‌زاده گفتند اگر اصلاحات مدنظر شورا انجام بشود پروانه صادر میشود.»

او در پیام بعد خود نوشت: «البته شرح غم ما، مسئله امروز و دیروز شورای پروانه نمایش و ارشاد نیست، غم ما و رازهای سر به مهر ما از جای دیگه آب میخوره که از روز اول پروانه ساخت تا الان بوده و مارو خسته کرده! فعلا هم آقای مهدویان سفر است، اصلاحات باید بماند تا ایشان بیاید و ببینیم چه میشود فعلا هم ما پروانه نداریم»

این پیام رضوی، واکنش محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز: رد خون» را هم در پی داشت، او ضمن بازنشر سخنان رضوی در فضای مجازی نوشت: «اول این‌ که فقط جهت توضیح عرض کنم که پروانه نمایش نام یک مجوز رسمی‌ است که به تهیه‌کننده می‌دن تا بتونه فیلم‌اش رو اکران کنه و باز تا جایی که من می‌دونم با خبر صدور پروانه نمی‌شه فیلم رو اکران کرد. خودشو باید بدن. دوم هم این‌که اون مواردی که فرمودن دیگه اسم‌اش اصلاحات نیست. استحاله‌ است.»

بعد از این پیامها بود که داروغه زاده که در هفته های قبل مورد نقد رسانه‌ها بعلت اکران فیلم دختر شیطان قرار گرفته بود در پیامی نوشت: «سید عزیز شما همیشه با صبر و تلاش مجاهدانه از موانع سخت عبور کرده‌اید و بحمدالله موفق هستید. فَاستَقِم کَما اُمِرت.»

حالا باید منتظر بود تا ببنیم که سرنوشت فیلم «ماجرای نیمروز رد خون» چه خواهد شد؟ آیا اصلاحیه‌های فیلم برای صدور پروانه نمایش مورد قبول رضوی و مهدویان قرار می‌گیرد یا خیر؟

تسنیم
کد خبر: 97457
Share/Save/Bookmark