زندگی شهید کشوری روایت می شود
در «کابوس شب نیمه آذر»
زندگی شهید کشوری روایت می شود
نمایش "کابوس شب نیمه آذر" به کارگردانی "علی کشوری و نویسندگی ایوب آقاخانی از سوم اسفندماه تا ۲۵ اسفند "درسالن سایه تئاتر شهر به صحنه می رود.نویسنده این تئاتر گفت: زندگی و مشکلات جاری خانواده شهید کشوری طی سال ها در این نمایش روایت می شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹

ایوب آقاخانی، نویسنده این نمایش درباره موضوع این نمایش توضیح داد و گفت: این نمایش که نخستین اثری است که کارگردانی آن "علی کشوری( فرزند شهید "احمد کشوری)است به زندگی و مشکلات جاری خانواده شهید کشوری طی این سالها می پردازد.
آقاخانی درباره واقعی بود این نمایش گفت: در کلیت ماجرا، ۸۰ تا ۸۵ درصد داستان براساس واقعیت است یعنی تمام روایت‌هایی که وجود دارد و همچنین صدای مستند شهید احمد کشوری که به صورت آواز در حین نمایش پخش می‌شود یا تصاویر مربوط به پرواز و سوختن همه واقعی هستند.
این نویسنده در ادامه سال ۹۳ را یک مرحله گذار دانست و گفت : سال ۹۳ بدترین سال هنرمندان حرفه تئاتر بدون هیچ وابستگی واتفاقی به هیچ جریانی بود واگر اتفاقی هم افتاده باشداتفاق مثبتی نبوده وهمچنین آرزوی گذر این چند روز باقی مانده سال را دارم .
نمایش «کابوس شب نیمه آذر» نوشته ایوب آقاخانی است که جلیل فرجاد، بهرام ابراهیمی، الهام جعفرنژاد و پویا امینی بازیگران آن هستند. این نمایش هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ تا تاریخ ۲۵ اسفند روی صحنه خواهد بود.
این نمایش به طور مستقیم به جنگ نمی‌پردازد بلکه ترکش‌های پس از جنگ را بر خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی می‌کند. او می‌گوید که به نوعی دغدغه‌ها و سوالاتی که شخصا همیشه در رابطه با نوع شهادت پدرش داشته را به تصویر کشیده است، به همین دلیل این نمایش نگاهی از زاویه خیلی نزدیک به مقوله جنگ است و شاید نوعی درد دل باشد.
سایر عوامل عبارتند از: نورایر ناظاریان (طراح صحنه)/شیما میر حمیدی (طراح لباس)/فرشاد منظوفی نیا (طراح نور)/افسانه قلی زاده (طراح گریم)/ارشام مودبیان (موسیقی)/کتایون خوشبین (دستیار کارگردان و برنامه ریز)/فواد خراباتی (مدیر تولید)/سارا شاهرودیان (منشی صحنه)/آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی).

کد خبر: 79817
Share/Save/Bookmark