افتتاح نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران
افتتاح نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران
سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ایران آغاز به کار کرد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور صلاح بن غانم العلی - وزیر فرهنگ و ورزش قطر - ، محمد سلگی - رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه - و نمایندگان ناشران و نهادهای ایرانی رسما افتتاح شد.

این دوره از نمایشگاه کتاب دوحه از امروز (۱۹ دی) با شعار «افلا تتفکرون» و با محوریت کتب علمی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه شروع به کار کرد و تا 28 دی ماه ادامه دارد.

با توجه به اعلام سال 2020 به عنوان سال تبادلات فرهنگی میان دو کشور قطر و فرانسه، کشور فرانسه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور دارد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای به مساحت 36 مترمربع و بر اساس تفاهم‌نامه تبادل غرفه میان دو نمایشگاه کتاب دوحه و تهران ، به نمایندگی از صنعت نشر ایران در نمایشگاه حضور دارد و 400 عنوان کتاب از ناشران مختلف در حوزه‌های دین، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ادبیات و ... را به نمایش گذاشته است. علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نشر احسان، انتشارات کانی مهر و خانه فرهنگ و هنر ایران به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و کتاب‌هایی از ناشران مختلف نظیر بوستان کتاب، انتشارات فاطمی و برخی ناشران علمی و دانشگاهی کشورمان به همت مرکز نشر دانشگاهی و انجمن ناشران دانشگاهی به نمایش گذاشته شده است.


سی‌امین دوره این نمایشگاه با تغییر زمان برگزاری در تقویم سالیانه آن، در حالی برگزار می‌شود که وزارت فرهنگ و ورزش قطر به دلیل همزمانی برگزاری آن با جشن‌های روز ملی و رویداد جام جهانی پیش رو به میزبانی کشور قطر آن را به تاریخ جدید منتقل کرد.

معرفی صنعت نشر ایران و مراکز مرتبط، معرفی برنامه‌های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی همراه با معرفی و دعوت از ناشران خارجی شرکت کننده برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله برنامه‌های حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است.

همچنین دیدارها و بازدیدهایی با نمایندگان ناشران مطرح اسلامی و نمایندگان دیگر کشورها همراه با بازدید از مراکز فرهنگی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده حضور ایران است.
کد خبر: 97854
Share/Save/Bookmark