"مالیات بر ارزش افزوده" از گردشگری حذف می‌شود
معاون گردشگری به ایسنا خبر داد
"مالیات بر ارزش افزوده" از گردشگری حذف می‌شود
«در صورت اصلاح قانون، دیگر در نرخ نهایی یا تمام‌شده تورهای گردشگری ورودی، مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نخواهد شد، چون این مالیات قبلا در قیمت هتل و یا سایر خدمات محاسبه شده است.»
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
به گزارش هنرنیوز ، در پی اعتراض فعالان گردشگری درباره فشار و گرانی که مالیات بر ارزش افزوده به نرخ تمام شده سفر تحمیل کرده، محب خدایی به ایسنا گفت: خوشبختانه به توافق‌های کارشناسی خوبی با سازمان امور مالیاتی رسیده‌ایم. باید در مباحث رویکرد و نگاه کارشناسی حاکم شود، درحالی‌که گاهی تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که مبانی و ریشه‌های کارشناسی، درست و منطقی به طرف مقابل انتقال داده نشده است. موضوع مالیات بر ارزش افزوده در صنعت گردشگری تا کنون این‌گونه بوده است.

او سپس به خلاءهای قانونی موجود اشاره کرد و افزود: ارزی که از طریق گردشگری وارد کشور می‌شود، همان ارزی است که با صادرات کالا به دست می‌آید، اما چون از ابتدا این منطق کامل توضیح داده نشد، خلاءهای قانونی درباره صادرات گردشگری همچنان وجود دارد. طبق قانون، کالا و خدمات غیرنفتی که به سایر کشورها صادر می‌شود، مشوق‌هایی را در بخش مالیات دریافت می‌کند که آن بخش از صنعت گردشگری که ارزآوری دارد از این امتیاز بی‌بهره است. ما باید این موضوع را آنالیز و به سازمان امور مالیاتی ارائه کنیم تا قوانین را اصلاح کند.

معاون گردشگری افزود: سازمان امور مالیاتی پذیرفته که این قانون را با توجه به «صادرات معکوس گردشگری، اصلاح و خلاء قانونی آن از طریق مجلس، برطرف شود. پیگیر هستیم تا این فرایند سریع‌تر به نتیجه برسد. هرچند بحث‌ها در این‌باره هنوز در مرحله کارشناسی است، اما پیشرفت خوبی داشته است.

وی گفت: در صورت اصلاح و اجرای این قانون، دیگر در نرخ نهایی یا تمام شده تورهای گردشگری ورودی، مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نخواهد شد، چون این مالیات قبلا در قیمت هتل و یا سایر خدمات محاسبه شده است.

خدایی تاکید کرد، این مشوق فقط تورهای ورودی به عنوان صادرات معکوس را مشمول می شود و گردشگری داخلی را در بر نمی‌گیرد، چون صادرات نیست و از طریق آن، ارزی به کشور وارد نمی‌شود.
کد خبر: 95874
Share/Save/Bookmark