جدیدترین آمار فروش گیشه‌ی سینماها
جدیدترین آمار فروش گیشه‌ی سینماها
آمار فروش فیلم‌های سینمایی در مردادماه امسال نشان می‌دهد که آثار اکران شده در این ماه نزدیک به 22 و نیم میلیارد تومان وارد چرخه گیشه سینمای کشور کرده ‌اند و به این ترتیب حدود دو میلیون مخاطب نیز پای تماشای این فیلم‌ها نشسته‌اند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۴
به گزارش هنرنیوز بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا ۳۰مردادماه در سامانه فروش سینمای ایران قرار گرفته، فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان که از ۱۶ مردادماه روی پرده رفته است، تا امروز بیش از ۱۶۵ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار بیش از ۸۸ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که دو هفته از اکرانش می‌گذرد ۵۴ سینما در اختیار دارد.

فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از دو هفته نمایش در مجموع حدود یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان فروش داشته و حدود ۹۷ هزار مخاطب در سینماها به تماشای آن نشسته‌اند. این فیلم سینمایی ۱۲۲ سینما در اختیار دارد و از مجموع فروشش به تفکیک ۸۱۰ میلیون تومان در سینماهای تهران فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده که از ۹ مردادماه در سینماها به نمایش درآمد، تا امروز بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته که از این مقدار حدود ۹۰۰ میلیون تومان حاصل فروش در تهران بوده است. این فیلم سینمایی اکنون ۹۵ سینما در اختیار دارد.

فیلم «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و خانواده‌ها مخاطب آن هستند، پس از حدود یک ماه نمایش، حدود یک میلیارد تومان فروش داشته و ۱۰۳ هزار نفر آن را در ۱۵۲ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز پس از چهار هفته نمایش و با در اختیار داشتن ۸۶ سینما، در مجموع ۷۳۷ میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک ۵۹۰ میلیون از آن حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با درون‌مایه‌ای اجتماعی با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده سینماها رفته است.

فیلم «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده رفت، پس از گذشت حدود یک ماه اکران، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم با جذب بیش از ۱۹۲ هزار مخاطب در ۱۳۲ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان که از ۲۶ تیرماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن ۱۵۰ سینما، یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان فروش داشته و از این مقدار به تفکیک بیش از ۸۷۵ میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. تاکنون ۱۴۳ هزار نفر، مخاطب این فیلم سینمایی بوده‌اند.

فیلم «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی که در ژانر کمدی ساخته شده و از پنجم تیرماه روی پرده رفته است، پنج میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان در مجموع و به تفکیک در تهران بیش از دو و نیم میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی در ۱۹۰ سینما در تهران و شهرستان‌ها نمایش داشته است.

فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان که از اواخر خردادماه اکرانش را آغاز کرده، تا امروز بیش از پنج و نیم میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۸۲ سینما، به تفکیک در تهران دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «سرخ‌پوست» ساخته نیما جاویدی که از نیمه خردادماه روی پرده سینماها رفته است، تا امروز نزدیک به ۱۳ و نیم میلیارد تومان فروش داشته و بیش از ۹ میلیارد تومان آن حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن ۱۹۱ سالن سینمایی بیش از یک میلیون مخاطب داشته است.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار پس از حدود دو ماه نمایش و جذب بیش از یک و نیم میلیون مخاطب به سینما، ۱۷ و نیم میلیارد تومان فروش را رد کرد. این فیلم که با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته ۱۸۵ سالن سینمایی در اختیار داشته است.

ایسنا
کد خبر: 97584
Share/Save/Bookmark