سريال «همسفران باد» روی آنتن می رود
از شبکه شما؛
سريال «همسفران باد» روی آنتن می رود
مجموعه تلويزيونی «همسفران باد» به کارگردانی «شهرام باباپور»هرشب روی آنتن شبکه شما می رود.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۵

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی شبکه شما ؛ مجموعه تلويزيونی «همسفران باد» به کارگردانی «شهرام باباپور« و نوشته «الهه صلح جو» هرشب ساعت۲۱:۱۵ازآنتن شبکه شماپخش می شود و در اين سريال حسن جوهرچي، حسن اسدي همراه باعباس ترکي و آزیتا ترکاشوندف ،سعادت همت نژاد و حدیث چهره پرداز ایفای نقش مي‌کنند و همچنين شهرام ابراهيمي، مهدي حسام ذاکري و سميه کارگر از بازيگران چهارمحال وبختياري هم در این مجموعه حضور دارند
همسفران باد ،روايت گر زندگي دانشجوي جواني است به نام مرجان که قصد دارد پس از ارائه پايان نامه خود با موضوع مردم شناسي با موضوع مردم با موضوع مردم شناسی کشور را به قصد آمریکا ترک کند. اما خانواده او با این سفر مخالفند.
مرجان برای تکمیل پایان نامه‌اش به توصیه استادش عازم مناطق عشایر نشین می شود در همسفران باد: ۴ دانشجو در شهرکرد، تصميم مي‌گيرند از مناطق عشايري چهارمحال و بختياري، به عنوان منبع
تحقيقاتي براي پروژه پاياني دانشگاهي خود استفاده کنند«جلال» در اثر يک سانحه تصادف رانندگي مي‌ميرد و «يوسف» تصميم مي‌گيرد پروژه تحقيقاتي وي را پس از تکميل با نام خود او ارائه دهد، اما مردم ايل گمان مي‌کنند «يوسف» تصميم به غارت گنجينه تاريخي آنها دارد.
نويسنده مجموعه تلويزيوني همسفران باد و شهرام باباپور کارگردان اين سريال تلويزيوني تلاش کرده‌اند به شيوه‌اي داستاني اطلاعاتی درباره ارزش ها و آداب و رسوم درباره ارزش ها و آداب و رسوم عشاير به مخاطب ارائه کند.
پرداخت به موضوع ايل و زندگي عشيره اي از سوي کارگردانان سينما و تلويزيون از دير باز همواره مد نظر بوده است سريال تلويزيوني همسفران باد به زندگي ايلياتي و عشايري قوم بختياري مي پردازد که دودختر شهري به راحتي وارد زندگي عشايرمي شوند تاقصه سريال رابه واسطه حضورآنان پیش ببرند.
يکي از مهمترين عناصر زيبايي شناختي درباره عشاير، وجود لحن يک دست و بي تکلم عشاير است که آنها را به واسطه همين لحن دست نخورده و بکر از ساير گويش ها جدا مي کند و شناسه اصلي مردم ايل بختياري، زبان وفرهنگ زبانی یکدست آنهاست که از اصالت بالائی برخوردار است.
مجموعه تلويزيوني همسفران باد، قصه و روايت ايل بختياري و ارزش ها و آداب و رسوم آنها را به تصوير مي کشد.
مجموعه تلويزيوني «همسفران باد» تولید مرکز چهارمحال و بختياري به کارگرداني شهرام باباپور و نوشته الهه صلح جو می باشد که در۱۶قسمت‎۴۰ دقيقه‌اي هر شب ساعت۲۱:۱۵ازآنتن شبکه شماپخش می شود.

کد خبر: 50323
Share/Save/Bookmark