پیشکسوتان هنرهای سنتی تجلیل می‌شوند
پیشکسوتان هنرهای سنتی تجلیل می‌شوند
اداره کل توسعه، ترویج و آموزش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به منظور گرامیداشت هنرمندان این حوزه، دومین همایش «همای هنر» را عصر امروز برگزار و از ۱۰ هنرمند تجلیل می‌کند...
 
تاريخ : دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
دومین همایش «همای هنر»، امروز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه و تا ساعاتی دیگر در محل سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود تا از ۱۲ هنرمند پیشکسوت در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی تقدیر کند.

سیدجلال بخشی‌نژاد در زمینه گچبری از مشهد، محمدمهدی قنبری در رشته کاشی از اصفهان، سیدکمال میرطیبی، منبت‌کاری تهران، اردشیر مجردتاکستانی در رشته نگارگری از تهران، عبدالخالق گلریزخانی در رشته خاتم، شیراز صفر پاکدست از تهران در رشته طراحی فرش از جمله هنرمندانی هستند که در جشن «همای هنر» تجلیل می‌شوند.

محمدمهدی قان‌بیگی، در رشته سفال از تهران، محمد ستاری در زمینه رنگرزی از کاشان، زینت‌السادات امامی در رشته سوخت از اصفهان، اسماعیل شیران، سفال از اصفهان، محسن محسنی از تهران در رشته فرش و علی‌اکبر اسماعیل قوچانی در رشته فرش، دیگر هنرمندانی هستند که در دومین همایش همای هنر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نخستین برنامه «همای هنر»، سال ۱۳۹۲ برگزار و از ۱۰ هنرمند صنایع دستی تجلیل شد. امسال نیز از ۱۲ هنرمند که پیشکسوت رشته خود و یا داری نشان درجه یک هنری هستند تجلیل می‌شود.
کد خبر: 80573
Share/Save/Bookmark