آموزش زبان فارسی در شهرهای شرقی و غربی صربستان
آموزش زبان فارسی در شهرهای شرقی و غربی صربستان
كلاس‌هاي آموزش زبان فارسي به همت رايزني فرهنگي ايران در شهرهای شرقی و غربی صربستان برگزار مي‌‌شود...
 
تاريخ : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴

به گزارش هنرنیوز آيين افتتاحيه نخستين دوره آموزش زبان فارسي در شهر اسمدروو صربستان، با حضور محمود شالويي، رايزن فرهنگي ايران، سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان و جمعي از فارسي‌آموزان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به سابقه فرهنگ و تمدّن ادبی زبان فارسی، اظهار كرد: یادگیری زبان فارسی، پُلی برای آشنایی بیشتر و مستقیم صربستان با فرهنگ، ادب و هنر ایران است.
وي، ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در صربستان، موضوع گسترش زبان فارسی در شهرهای کشور صربستان است. اين دوره پس از شهرهای بلگراد و نووی ساد، برای نخستین‌بار در اسمدروو برگزار مي‌شود.
شالويی، در ادامه افزود: اميد است تا با برگزاری این دوره و استمرار آن، زمینه آشنایی و ارتباط بیشتر مردم این شهر با زبان، فرهنگ و تمدّن ایران فراهم شود.
بهره‌گيري از کتاب آموزشی «سلام فارسی» در صربستان
سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان با اشاره به حمایت بنیاد سعدی از تشکیل دوره‌های زبان فارسی در شهرهای مختلف اين كشور، اظهار كرد: خوشحالم که فارسی‌آموزان دیروز ما، استادان امروز زبان فارسی هستند و می‌توانند زبان فارسی و فرهنگ ایران را در شهرهای مختلف معرفی کنند.
وي، تأكيد كرد: این مهم از اهداف ما در بنیاد سعدی است که فارسی‌آموزان ساعی بتوانند پس از تسلط کافی و گذراندن دوره‌های تدریس، به مدرسان زبان فارسی تبدیل شوند.
صفري، در پايان به کتاب آموزشی «سلام فارسی» اشاره كرد و گفت: اين كتاب به تازگی از سوی بنیاد سعدی و دانشگاه بلگراد برای فارسی‌آموزان صربستاني منتشر شده كه به عنوان درسنامه آموزشی این دوره معرفی و در بین فارسی‌آموزان توزیع مي‌شود.
گفتني است، هم‌اکنون در چهار مرکز دانشگاهی در بلگراد و نووی ساد و دو مرکز فرهنگی وابسته به شهرداری در شهرهای اسمدروو و اوژیتسه و به ويژه در رايزني فرهنگي ايران، دوره‌های آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود.
کد خبر: 81013
Share/Save/Bookmark