عرضه محصولات در 11 استان و 500 فروشگاه در تهران / نمایش 250  اثر در جشنواره / رونمایی سند لباس حلال
در نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر مطرح شد؛
عرضه محصولات در 11 استان و 500 فروشگاه در تهران / نمایش 250 اثر در جشنواره / رونمایی سند لباس حلال
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه طراحی زنده لباس از بخش های بسیار مهم جشنواره است، گفت: با توجه به اینکه طراحان برای خود طراحی می کنند، این بخش در نظر گرفته شد تا طراحان بیشتر دیده شوند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۳۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر که روز شنبه سی ام بهمن ماه در تالار وحدت برگزار گردید با بیان اینکه مد و لباس عنصر اساسی و فرهنگی است که در سال 95 تغییر نگرش ها به این مقوله صورت گرفت و فراخوان این دوره از جشنواره آذر ماه آماده و منتشر شده است گفت: ششمین جشنواره مد و لباس فجر در هشت بخش برگزار می شود و مهمترین بخش و ماموریت کارگروه ساماندهی مدو لباس بخش طراحی است که خود از چند بخش تشکیل شده و ویژگی این بخش نسبت به دوره گذشته، موضوع کاربردی شدن لباس در همه گروه ها شامل کودکان، آقایان، نوجوانان و بانوان است.

وی با بیان اینکه طراحی زنده لباس از بخش های بسیار مهم جشنواره است، گفت: با توجه به اینکه طراحان برای خود طراحی می کنند، این بخش در نظر گرفته شد تا طراحان بیشتر دیده شوند و این بخش در سه ژانر برگزار می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد : گروه اول طراحی لباس بانوان، گروه دوم طراحی لباس مردانه یا بالاپوش و گروه یا ژانر سوم محصولات عفاف وحجاب است.

قبادی تصریح کرد: سال گذشته فقط بخش چادر را داشتیم اما امسال عفاف و حجاب است که طراحی زنده لباس در شش روز جشنواره دایر است.

وی گفت: حدود 90 گروه برای این سه ژانر ثبت نام کرده اند که دو روز اول لباس اجتماع بانوان با 20 گروه و در روز دوم 40 گروه در بخش آقایان و روز سوم در بخش عفاف وحجاب مسابقه طراحی زنده لباس برگزار می شود.

قبادی ادامه داد: برای اولین بار بیش از پنج هزار و 200 اثر به جشنواره رسید که علاوه بر رشد کمی، رشد کیفی خوبی داشت و جشنواره ششم گام بلندی در مد و لباس کشور برداشت.

وی افزود: 250 اثر در صحن تالار وحدت، برج آزادی و برج میلاد به نمایش در می ‌آید. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: از این تعداد آثار رسیده به جشنواره حدود 2 هزار و 300 نفر شرکت کننده برای اولین بار در بخش رقابتی جشنواره شرکت کردند که بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جشنواره ششم مد و لباس فجر ادامه داد: در حوزه علمی دانشگاهی 190 اثر در بخش مقالات و پایان نامه ها به جشنواره رسید که نشان می دهد دانشگاه ها به سمت نیاز محوری و پاسخگویی به نیازها در حال حرکت هستند.

قبادی گفت: امیدوارم در بخش زیادی از نیازهای کاربردی جامعه اثرگذار باشیم و مجموعه مقالات میان رشته ای را نیز مطرح کنیم. وی ادامه داد: امسال در بخش علمی دانشگاهی همه آثار را در گالری آزادی به نمایش خواهیم گذاشت و 32 نشست در این رابطه برگزار می شود.

وی افزود: بخش طراحی پارچه بیش از 300 درصد افزایش تعداد آثار را داشتیم، یعنی بیش از 310 اثر در این دوره از جشنواره به دبیرخانه رسید که نشان داد پارچه بسیار حائز اهمیت است.

قبادی گفت: ‌در بخش طراحی کیف و کفش نیز شاهد رشد بودیم، همچنین بخش طراحی جواهر و زیور آلات مورد توجه قرار گرفته و از آنجا که نمادها ونشانه هایی که از طریق طراحی زیور آلات در ایران وجود دارد با فرهنگ ما فاصله دارد، مجموعه مد و لباس تصمیم گرفت این بخش را که بیش از هزار اثر در این بخش رسید را برگزار کند

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به بخش بین الملل افزود: چهار روز آخر جشنواره از 7 تا 10 اسفند ماه، بخش بین الملل را برگزار می کنیم که 2 غرفه از فرانسه، ویتنام، هند، تونس، مراکش، روسیه و ایتالیا حضور دارند و تلاش ما این است تا آنها را معرفی و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

قبادی ادامه داد: در روز افتتاحیه بخش بین الملل رونمایی سند لباس حلال را برگزار خواهیم کرد. **سال 96 جشنواره لباس کودک به شکل مستقل برگزار خواهد شد

این مسئول فرهنگی یادآور شد : در بخش کودک بیش از 350 اثر رسید که ظرفیت یک نمایشگاه مستقل را دارد و در سال 96 بخش کودک را به صورت مستقل برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بخش فرهنگی و هنری نیز دو بخش رقابتی و غیر رقابتی را شاهدیم، در بخش رقابتی رادیو و تلویزیون به صورت مستقل دیده شدند، همچنین بخش خبرگزاری ها و جشنواره ها را داریم که یکی از مهیج ترین بخش های این دوره از جشنواره است. رسانه های برتر اعم از خبرگزاری ها و رادیو و شبکه تلویزیون های برتر در حوزه مدو لباس تقدیر خواهند شد.

قبادی اضافه کرد : بخش شعار تبلیغاتی مد و لباس از دیگر بخش های جشنواره است که بهترین جمله سازی کوتاه در حوزه مد و لباس معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : بخش ویترین ملی در تالار وحدت و برج میلاد منطبق با اقتصاد مقاومتی، ظرفیت و توان تولید داخلی را به نمایش خواهد گذاشت و 18 مجموعه معرفی می شوند و در برج میلاد 25 غرفه برتر عرضه محصولات بخش ویترین در حال برند شدن است.

به گفته وی ششمین جشنواره مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفند ماه همزمان در تهران در 15 استان کشور به شکل همزمان برگزار می شود و این جشنواره  در تهران در سه محل برج آزادی، برج میلاد تهران و تالار وحدت برگزار خواهدشد.

رئیس جشنواره مد و لباس فجر افزود: در استان ها حوزه مد و لباس در حال فراگیر شدن است و ظرفیت طراحی لباس در حال شکل گیری است. این در حالی است که طراحی لباس به خوبی در استان ها تبیین و تدوین شده و تا پایان سال ،52 نمایشگاه مد و لباس برگزار می شود و به مناسبت ششمین جشنواره مد و لباس فجر در 15 استان همزمان با این جشنواره در تهران نمایشگاه استانی خواهیم داشت محصولات را در 11 استان و 500 فروشگاه در تهران و 2 هزار استان لباس های ایرانی عرضه خواهد شد.
کد خبر: 94073
Share/Save/Bookmark