منوچهر حقاني پرست بر اثر سكته مغزي درگذشت
منوچهر حقاني پرست بر اثر سكته مغزي درگذشت
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار سينمايي هنرنيوز پيمان حقاني پرست فرزند منوچهر حقاني پرست در اين رابطه به هنر نيوز گفت: پدرم 9 صبح امروز در دفتر كار دچار وخامت حال شدند و سريعا به بيمارستان فيروزگر انتقال داده شدند اما اقدامات پزشكي نتيجه بخش نبود.

وي در اين رابطه ادامه داد: ايشان كمتر از 2 ماه پيش عمل قلب باز انجام داده و سال 78 نيز دچار سكته مغزي شده بودند. از نظر من از سال 78 كه پدرم به عطاا... مهاجراني وزير ارشاد وقت گفت: اگر راننده تاكسي بودم بيشتر به خودم مي باليدم تا كارگردان ،زیر بار فشار كاري زمينه و آمادگي چنين بيماري هايي را پيدا كردند.

پيمان حقاني پرست در ادامه گفت: پدر من از سال 59 از دست تمامي وزراي ارشاد وقت جايزه دريافت كردند و استاد كساني چون كمال تبريزي، مجيد مجيدي، جمال شورجه و ... بودند اما در مدتي كه ايشان بد حال بودند هيچ نهاد يا شخصي جوياي احوال ايشان نبودند.

وي در پايان گفت: ايشان در دانشكده هنرهاي زيبا و صدا و سيما تدریس می کردند و با اين كه تنها كارگردان وزارت ارشاد بودند اما بعد از تعطيل شدن بخش توليد وزارت ارشاد زمان آقاي مهاجراني يعني از سال 72 سينما و خانه سينما را طرد كردند.

پدرم نسبت به معاونت سينمایي و دولت حاضر ارادت خاصي داشتند.

حقاني پرست اولين كارگردان وزارت ارشاد بود و تا كنون نيز به عنوان كارمند وزارت ارشاد به امور كارگرداني و فيلمبرداري مشغول بود. وی متولد 1330 است و مدرك كارگرداني، فيلمبرداري و طراحي صحنه خود را از دانشگاه چاك ايتاليا گرفته است .او كارگردان فيلمهايي چون مدرك جرم و فيلمبردار عقود، سوء ظن و... بوده است.
کد خبر: 18248
Share/Save/Bookmark