طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» تشخیص هنری شهروندان را ارتقا می‌دهد
قباد شیوا طراح و گرافیست پیشکسوت:
طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» تشخیص هنری شهروندان را ارتقا می‌دهد
قباد شیوا هنرمند پیشکسوت گرافیک معتقد است طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» باعث می‌شود که مردم با سهولت با آثار هنری آشنا شوند...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
به گزارش هنرنیوز، قباد شیوا درباره طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» گفت: به نظر من ایده بسیار خوبی است که حتی برای مدت کوتاهی هم که شده آثار هنری را در اماکن عمومی پیش روی شهروندان بگذاریم و فضایی به وجود بیاوریم تا هنرهای تصویری به سهولت در معرض دید قرار بگیرد.
او در ادامه در ارتباط با نحوه مطلوب اجرای این طرح گفت: اگرچه در طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» سهمی هم به آثار هنری معاصر ایران داده شده، اما به نظر من اگر قرار است تنها در مدت چند روز آثاری از هنرهای مختلف در سطح شهر به نمایش دربیاید بهتر است سهم آثار هنر معاصر به ویژه آثار نقاشی از هنرمندان مدرنیست در این میان بیشتر باشد.
این هنرمند شاخص عرصه گرافیک در همین زمینه افزود: پیشنهاد من این است که در صورتی که این امکان برای سازمان زیباسازی میسر است، طی زمان بیشتری که به این طرح اختصاص داده می‌شود آثاری را به صورت دوره‌ای و مطابق با روند تاریخی هنرهای تصویری کشورمان در سطح شهر به نمایش دربیاورند؛ به نحوی که شهروندان در یک بازه زمانی مشخص با سیر تحولات هنری بیشتر آشنا شوند. برای مثال در دوره اول طی چند روز آثار چاپ سنگی، در روزهای بعد ازآن آثار نقاشی کلاسیک و در ادامه آثار هنری مدرن ایرانی را در سطح شهر ارائه کنند که به این ترتیب مخاطبین این آثار علاوه بر لذت بصری که از نمایش آن‌ها خواهند برد با مشخصات هنری هر دوره نیز آشنا خواهند شد و به تشخیص صحیح‌تری از هنرهای تصویری کشورمان دست پیدا خواهند کرد.
کد خبر: 80708
Share/Save/Bookmark