جعفر دهقان: هشدار رهبر انقلاب را جدی نگرفته‌ایم
جعفر دهقان: هشدار رهبر انقلاب را جدی نگرفته‌ایم
 
منبع : حوزه
تاريخ : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۹
جعفر دهقان گفت: اگر واکنشی از طرف مدیران رخ ندهد مطمئن باشید کم کم هنرمندان ارزشی نیز برای گذران زندگی دست به مهاجرت به شبکه های همچون جم خواهند زد.

جعفر دهقان بازیگر فیلم‌های دفاع مقدسی گفت: جذب و استخدام بازیگران ایرانی در برخی شبکه های خارجی از روی دلسوزی و پر کردن اوقات مردم نیست بلکه با هدف ضربه زدن به فرهنگ اعتقادی مردم و تخریب چهره های شاخصی است که برای جامعه الگو هستند.

وی با بیان اینکه ممکن است این سوال برای برخی پیش آید که چرا برخی از این بازیگران وقتی در این شبکه‌ها حضور پیدا می‌کنند با ظاهر نامناسب در فیلم ها ظاهر می‌شوند؟ گفت: در پاسخ به این سئوال باید چنین پاسخ داد: کسانی که بازیگران ایرانی را استخدام می‌کنند برای سرگرمی مردم هزینه نمی‌کنند، بلکه فرهنگ اعتقادی ما را نشانه رفته‌اند. برای همین در قدم اول سعی می‌کنند، ذهنیت مردم را نسبت به بازیگرانی که برای عده‌ای الگو هستند خراب کنند تا در ادامه به خواسته خود برسند.

دهقان ادامه داد: وقتی به این موضوع با دقت نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این هجمه فرهنگی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ نرم نام برده‌اند چه ابعاد گسترده‌ای دارد، اما متاسفانه ما هنوز آن را جدی نگرفته‌ایم و با نگاهی سطحی و گذرا به آن نگاه می‌کنیم، درصورتیکه از نگاه من ابعاد این هجمه بسیار جدی و بزرگ است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

درباره وضعیت بازیگری در سینما و تلویزیون اظهار کرد: وضعیتی که بر بازیگری کشور ما حاکم است به هیچ وجه رضایت بخش نیست، چون عده‌ای کثیری باید در بیکاری به سر برند و عده اندکی نیز از این سریال به آن سریال نقل مکان کنند! اما برای من نیز وضعیت همانند گروه اول است، بدین معنا که نزدیک به یکسال است بیکار هستم . این کم کاری در شرایطی است که زندگی من از این راه (بازیگری) می‌گذرد و برای گذران آن راه دیگری بلد نیستم.

وی افزود: آیا من بعد از ۳۰ سال بازیگری باید بیکار باشم. بازیگرانی نظیر من در دهه ۶۰ با حضور در فیلم‌های دفاع مقدس به گیشه‌ها رونق بخشیدند، اما نتیجه آن امروز این شده است که برای بازی در یک فیلم یا سریال باید یک یا دو سال انتظار بکشم. این در حالی است که نمی‌دانم برای گذران زندگی چه کار دیگری می‌توان انجام داد؟ آیا باید با ماشین مسافر کشی کنم یا اینکه در یک آژانس اتومبیل، مردم را به مقصدشان برسانم؟ به این سوال باید مسئولان پاسخ دهند.

این بازیگر ادامه داد: این بیکاری نیز به این دلیل نبوده که بخواهم خود خواسته برخی پیشنهادات را رد کنم، چون وضعیت اشتغال به اندازه‌ای در سینما و تلویزیون خراب شده که دیگر مجالی برای این قبیل نکته بینی‌ها باقی نمانده است و بازیگر مجبور است که به هر نقشی پاسخ مثبت دهد؟

بازیگر فیلم دفاع مقدسی «هراس» با بیان اینکه بیکاری برای بازیگران تبعات منفی برای هنر در پی دارد؟ گفت: این روزها مدام می‌شنویم که فلان بازیگر یا کارگردان به شبکه جم رفته است. آیا این افراد برای هوا و هوس دست به اینکار زده‌اند، به هیچ وجه اینگونه نیست، زیرا بسیاری از آنها به انقلاب و اعتقادات دینی خود علاقمند هستند، اما بنا به دلایلی مجبور شده‌اند که دست به این اقدامات بزنند تا به نوعی زندگی خانواده خود را بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولان سینما و تلویزیون توصیه کرد: من از تمامی کسانی که در پست‌های مدیریتی مشغول به کار هستند، تقاضا دارم که شرایط کار کردن را برای همه به صورت یکسان فراهم کنند. دراین صورت مطمئن باشید دیگر کسی علاقه‌ای نخواهد داشت تا در شبکه‌هایی چون جم که برنامه‌های به شدت سخیف دارند، حضور یابند.

این بازیگر اضافه کرد: اگر چنین عملی از طرف مدیران رخ ندهد مطمئن باشید کم کم هنرمندان ارزشی نیز برای گذران زندگی دست به این مهاجرت خواهند زد.

وی بر لزوم توجه به مشکلات معیشتی مردم از سوی دولت اشاره کرد و گفت: سوال من از دولت تدبیر و امید این است که چه تدبیری برای گذران زندگی هنرمندان اندیشیده است.
کد خبر: 92192
Share/Save/Bookmark