ديدار هیأت پارلمانی ایران با وزیر مشاور در امور زنان و حقوق بشر سنگال
ديدار هیأت پارلمانی ایران با وزیر مشاور در امور زنان و حقوق بشر سنگال
 
تاريخ : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، نماینده مجلس شورای اسلامی با آمیناتا سو سیدی به، وزیر مشاور در امور زنان و حقوق بشر سنگال ديدار كرد.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم، نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان با حضور در منزل آمیناتا سو سیدی به، وزیر مشاور زنان و حقوق بشر سنگال، با وي درباره مسایل جهان اسلام گفت‌وگو كرد.
در ابتداي این دیدار كه در حضور شبیبی، سرپرست سفارت و حسن ذاکری، رایزن فرهنگی ایران در سنگال برگزار شد، وزیر سنگالی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران در چارچوب کنفرانس زنان مجمع تقریب بین‌المذاهب، این بازدید و دستاوردهای آن را فوق تصور عنوان و اظهار كرد که از جایگاه ویژه زنان در ایران و اقتدار آنها و ارزشی که زن در کشور اسلامی ایران دارد، شگفت‌زده شده است.
وی انتخاب خود از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان به عنوان رییس دفتر منطقه‌ای این اتحادیه در آفریقا و سنگال را باعث افتخار دانست و اعلام آمادگی كرد تا نسبت به گشایش این دفتر و بهره‌گیری از ظرفیت زنان اندیشمند سنگال و آفریقا در راه دفاع از ارزش‌های دینی اقدام كند.
در ادامه مصباحي‌مقدم ضمن تشریح اوضاع حساس کنونی و خطری که اتحاد و انسجام امت اسلامی را در اثر روحیه تجاوزگری برخی از کشورها تهدید می‌کند، از وزیر مشاور زنان و حقوق بشر سنگال خواست تا با استفاده از نفوذ و تأثیری که در دولت و سایر نهادها دارد؛ به ويژه از منظر مسایل حقوق بشری و در دفاع از ضرورت توقف ظلم و جنایتی که بر زنان و کودکان یمن می‌رود، تلاش خود را به کار گیرد.
در ادامه وزیر مشاور در امور زنان و حقوق بشر سنگال با تأیید مواضع شفاف و ارزشمند ایران اعلام کرد که از نظر وي براي حل مشکلات بین مسلمانان، جنگ چاره کار نیست؛ زیرا اسلام دین صلح و سلام است.
وي افزود: اعتقاد دارم باید حملات عربستان به يمن متوقف شود و زمینه برای امداد و کمک‌های حقوق بشری فراهم و مشکلات و اختلافات با مذاکره و گفت‌وگو حل شود.
در پایان اين ديدار مقرر شد که با ادامه جلسات کاری در سفارت ايران در سنگال، موضوع همکاری‌ها در بخش زنان و دفتر منطقه‌ای اتحادیه جهانی زنان مسلمان پیگیری شود.
انتهاي پيام/
کد خبر: 81022
Share/Save/Bookmark