به دلیل نداشتن بودجه هیچ برنامه ای را لغو نخواهیم کرد/ راه اندازی سینما در دانشگاه تهران
از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران مطرح شد؛
به دلیل نداشتن بودجه هیچ برنامه ای را لغو نخواهیم کرد/ راه اندازی سینما در دانشگاه تهران
معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به هنرنیوز گفت: به دلیل نداشتن پول، هیچ برنامه ای را لغو نخواهیم کرد همان طوری که سال گذشته هم برای تعمیرات سالن مولوی که نیاز به چهار میلیارد تومان داشت توانستیم سه میلیارد تومان را از بیرون از دانشگاه تامین کنیم امسال هم چنین تلاش هایی را خواهیم کرد
 
تاريخ : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، مجید سرسنگی در نشست خبری خود که امروز برگزار شد با اشاره به تشریح فعالیت های فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات مالی کشور و به تبع آن دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی دانشگاه نتوانست برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کند و امسال سعی کرده‌ایم تمام توان خود را برای فعالیت‌های اجرایی و زیربنایی متمرکز کنیم. سال 94 برای حوزه فرهنگی سال نسبتا پرباری بود و بعد از 13-14 سال توانستیم برنامه‌هایی را که متوقف مانده بودند مجددا راه‌اندازی کنیم. ضمن اینکه در حوزه تشکل‌های سیاسی بیش از 240 برنامه برگزار کردیم، بخشی از این برنامه‌ها مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بود که به سلامت برگزار شد.

وی افزود: از آذر سال گذشته برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی سال 95 را انجام داده‌ایم و سعی کردیم برنامه‌های امسال را از نظر کمی در سطح گسترده‌تر برگزار کنیم، چون دانشگاه تهران در حال حاضر 55 هزار دانشجو و تعداد قابل توجهی کارمند و هیأت علمی دارد و باید به همه آنها توجه کرد.

سرسنگی به برنامه‌های فرهنگی سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: تعدادی برنامه شاخص را برای امسال در دست اجرا داریم. اولین برنامه، جشنواره جهش است. این جشنواره مختص انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران است. حدود 15 سال از عمر این انجمن‌ها می‌گذرد و در حال حاضر با 180 انجمن علمی و 1300 نفر عضو فعال، رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های کشور داریم. سال گذشته جشنواره‌ای برای انجمن‌های علمی دانشجویی تحت عنوان تغییر پارادایم در انجمن‌های علمی برگزار کردیم که این طرح، فعالیت‌های مختلفی از جمله راه‌اندازی سایتی برای ارتباط بیشتر انجمن‌های علمی با یکدیگر و مهم‌تر از همه جشنواره جهش را دربر داشت.»

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: شعار جشنواره جهش «فرصتی نو در دانشگاه برنای کهن» است که نمایشگاه آن از تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و مراسم اختتامیه آن 21 اردیبهشت در تالار امیر کبیر معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار می‌شود.

سرسنگی به تفاوت‌های این جشنواره با جشنواره‌های سال‌های قبل اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های سال قبل این است که امسال از حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران استفاده کرده‌ایم و از این طریق قصد داریم پیوندی بین بازار و دانشگاه ایجاد شود. در این جشنواره به کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها توجه ویژه‌ای شده است و تعدادی سخنران داخلی و خارجی درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. روز آخر این برنامه‌ نیز به بازدیدهای علمی اختصاص داده شده است و مهمانان و به خصوص دانش‌آموزان می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند. هدف اصلی از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های رسمی و فعالیت در انجمن‌های علمی است. همچنین با پارک علم و فناوری دانشگاه هماهنگ شده است تا برگزیدگان این جشنواره بتوانند در آنجا فعالیت علمی خود را دنبال کنند.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی از دیگر برنامه‌هایی بود که معاون فرهنگی دانشگاه تهران به آنها اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد بودجه امسال معاونت فرهنگی پرسید با بیان اینکه ما امسال هم مشکلات مالی خواهیم داشت گفت: متاسفانه 10 درصد از بودجه سال گذشته معاونت فرهنگی دانشگاه محقق نشده که بالغ بر 30 میلیارد تومان می باشد.

وی افزود: ما باید شرایط بد مالی را تحمل کنیم و آن را به صورت یک مانع برای انجام کارهای خودمان تلقی نمی کنیم و سعی خواهیم کرد از راههای مختلف جذب اعتبار کنیم.

سرسنگی با بیان اینکه ما به دلیل نداشتن پول هیچ برنامه ای را لغو نخواهیم کرد اظهار داشت: سال گذشته هم برای تعمیرات سالن مولوی که نیاز به چهار میلیارد تومان داشت توانستیم سه میلیارد تومان را از بیرون از دانشگاه تامین کنیم. امسال هم امیدواریم بتوانیم از سازمانها و نهادهایی که می توانند به دانشگاه کمک کنند برای کارهای معاونت فرهنگی دانشگاه استفاده کنیم تا فعالیت های فرهنگی به تعویق نیفتد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در سال ۹۴ میزان برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نسبت به سال ۹۳، ۲۵ درصد رشد داشت که درصددیم در سال جاری این رشد را به ۵۰ درصد برسانیم.


وی در بخش دیگری از این نشست خبری، از راه‌اندازی یک سالن سینما در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال مکان‌یابی برای ایجاد این سالن سینما هستیم.

جشنواره بزرگ فرهنگی هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس و با عنوان جنگ زیبا از دیگر برنامه‌هایی بود که سرسنگی به آن اشاره کرد و گفت: فراخوان این جشنواره 3 خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر و در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی داشنگاه افزود: در کنار برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های متعدد به صورت جدی در حوزه زیر بنایی و زیرساخت‌ها نیز فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات این حوزه را نیز کاهش دهیم.

سرسنگی به دیگر برنامه‌های امسال این معاونت اشاره کرد و گفت: برنامه دیگری که در دست اقدام داریم، برگزاری اولین دوره کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور است. ما تا به حال در سطح دانشجویان کتاب سال فرهنگی را نداشتیم. امیدواریم بتوانیم از این طریق مروج فرهنگ کتابخوانی و تولید بیشتر کتاب‌های فرهنگی باشیم. این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش کتاب‌های دینی اخلاقی و تربیتی، فرهنگی و ادبی و اجتماعی و سیاسی تدوین شده است و سعی بر آن است تا همه دانشجویان با هر سلیقه‌ای بتوانند کتاب‌های تألیف و ترجمه خود را به دبیرخانه بفرستند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: کتاب‌هایی که از آغاز سال 93 تا پایان مرداد 95 منتشر شده باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و ما تا پایان شهریور 95 پذیرای دریافت آثار هستیم. آثار در آبان بررسی می‌شود و با اعلام نتایج در آذرماه جوایز را به برگزیدگان اهدا می‌کنیم.

سرسنگی جشنواره تجسمی دانشجویان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام معاونت فرهنگی نام برد و گفت: این جشنواره در 4 رشته نقاشی، گرافیک، عکاسی و خوش‌نویسی با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشکده هنرهای تجسمی پردیس دانشگاه تهران برگزار می‌شود و فراخوان آن نیز تا چند روز آینده منتشر می‌شود. امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده شکل بین‌المللی به خود بگیرد.
کد خبر: 91337
Share/Save/Bookmark