"زنانی با گوشواره‌های باروتی" در سینما حقیقت رونمایی می شود
"زنانی با گوشواره‌های باروتی" در سینما حقیقت رونمایی می شود
مستند بلند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند در دوره یازدهم جشنواره فیلم حقیقت نمایش داده می‌شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱


به گزارش هنرنیوز؛ مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» جدیدترین اثر رضا فرهمند در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، به نمایش در می‌آید.

در این مستند که پیش از این با نام "خوشحال بودم که نمیتوانستم متنفر باشم" کار خود را آغاز کرده بود و سپس به "زنانی با گوشواره‌های باروتی" تغییر نام داد، ما با "نور" ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم. او باهمه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است‌.

این فیلم که در سه بخش ملی، بین‌الملل و شهید آوینی، حضور دارد، روز یکشنبه ۱۹ آذر، ساعت ۱۸ در سالن شماره یک و روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در سالن شماره پنج، برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم، تدوین:رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی، آهنگساز:کریستف رضاعی، صدابردار: کیومرث محمدچناری، صداگذار: حسن مهدوی، پژوهش: مصطفی سیفی و رضا فرهمند، طراح پوستر: علی باقری، تبلیغات فضای مجازی: احسان جابری، مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی

رضا فرهمند تا کنون جوایزی مانند منتخب بهترین فیلم نیمه بلند در جشنواره حقیقت برای فیلم "پرسوک"، منتخب بهترین فیلم مستند از جشنواره سینما حقیقت برای فیلم "اتاق صعود"، سیمرغ بلورین بهترین فیلم نیمه بلند از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم "اتاق صعود"، برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره سینه وست استرالیا برای ساخت فیلم "شیرزاد" و... را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: 95757
Share/Save/Bookmark