آخرین روز اجرای نمایشهای جشنواره تئاتر فجر
جشنواره‌ای که گذشت؛
آخرین روز اجرای نمایشهای جشنواره تئاتر فجر
 
تاريخ : شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۲
به گزارش هنرنیوز اجرای نمایش های تئاتر از 23 بهمن آغاز شد که در تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر (تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار قشقایی، تالار سایه و کارگاه نمایش)، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، خانه نمایش، تئاتر مولوی (تالار اصلی)، تماشاخانه ایرانشهر (تالار شماره یک، تالار استاد سمندریان)، تالار فردوسی، تالار محراب، مجموعه فرهنگی آزادی، مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (تالار بوستان، تالار گلستان)، تماشاخانه مهر حوزه هنری و پارکینگ تالار وحدت به اجرا می روند.

با این پراکندگی سالن ها و عدم تکرار اجرای برخی از نمایش ها مخاطبان جدی تئاتر، خبرنگاران و حتی هیأت داوران ناگزیر بودند پس از اتمام یک کار سوار بر موتور از یک سالن به سالن دیگر بروند، این در حالی است که برخی اجراها با تأخیر و برخی دیگر سر موقع به روی صحنه می رفت و برنامه ریزی‌ها زمانی را به هم می ریخت.

در جشنواره آغاز سانس‌ها، ساعت 16 و آخرین سانس‌های اجرا ساعت 20:30 بود و در این بین اغلب اجراها همزمان به روی صحنه می رفت از بین این کارهای همزمان نمایش هایی وجود داشت که فقط یک بار اجرا می رفت و چندان مورد توجه قرار نمی گرفت.

علاوه بر این مسائل قابل ذکر است که خبرنگاران عرصه تئاتر معتقدند بیشتر کارهای خوب جشنواره در 4 تالار، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش اجرا رفته، اما با کارت خبرنگاری نمی‌شد از کارهای این چهار سالن بازدید کرد.

جشنواره امسال با حضور چهره‌هاي تئاتر كشورهايي مانند: ايتاليا، اسپانيا، روسيه و ايران همراه بود. هميشه تئاتر از هنري‌هاي مظلوم ولي زيبا و تأثيرگذار كشور بوده است.

مي‌دانيم كه هنر نمايش مي‌تواند پس‌زمينه خوبي براي بازي و تجربه بازيگران و كارگردانان كشورمان باشد و مي‌تواند پيشرفت چشمگيري براي ارتقاي سطح فرهنگي و ساختار فيلم‌هاي سينمايي خوب و تاثيرگزار باشد، تا جايي كه بزرگاني همچون «علي رفيع» را به سوي كارگرداني فيلم‌هاي جذاب و تكرار نشدني چون «آقا يوسف» سوق دهد. یا رضا میرکریمی با بازیگران یه حبه قند چنین فیلم زیبایی را بسازد.

جشنواره امسال تئاتر فجر با حضور جوانان خوب و تحصيل كرده در اين مقطع، مي‌تواند اميدواري براي هرچه بهتر شدن صنعت هنر نمايش و سينما نويد را بدهد.
کد خبر: 24007
Share/Save/Bookmark