تپه «دشت بهشت» مربوط به دوران پیش از تاریخ سوله ورزشی می‌شود؟!
تپه «دشت بهشت» مربوط به دوران پیش از تاریخ سوله ورزشی می‌شود؟!
تپه ثبت ملی شده دشت بهشت واقع در محمد شهر کرج با قدمت پیش از تاریخی در معرض تخریب و تبدیل به سوله ورزشی قرار دارد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
به گزارش هنرنیوز؛تپه دشت بهشت مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در محمد شهر کرج خیابان سوم محله دشت بهشت خیابان میثم تمار واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ به شماره ثبت ۶۵۶۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.







اینک اما خبر می‌‌رسد که در این تپه باستانی گروهی مشغول ساخت سوله ورزشی هستند. حال این پرسش مطرح می‌شود که این گروه با مجوز چه کسانی دست به چنین اقدامی زده‌اند؟ آیا شهرداری و میراث فرهنگی از این موضوع مطلعند؟ در این صورت چگونه در یک چنین تپه مهمی اجازه ساخت و ساز آن هم برای یک سوله ورزشی صادر شده است؟!






این در حالی است که ابوالقاسم حاتمی – باستان‌شناس پیشکسوت- در بهار و تابستان سال ۸۱ در این محوطه اقدام به بررسی و شناسایی کرده است و بر اساس آنالیز سفال‌هایی که از این تپه به دست آمده است دوره گاه‌نگاری آن را به پیش از تاریخ نسبت داده است پس از آن و در دی ماه همان سال تپه دشت بهشت به ثبت ملی رسید.






به گزارش هنرنیوز؛آنچه بیش از همه موجب حیرت می‌شود تصمیمات میراث فرهنگی استان البرز است چرا که قرار بود در تابستان امسال تعیین عرصه و حریم این تپه مهم باستانی انجام شود. حال چگونه به یکباره بدون تعیین عرصه و حریم چنین مجوزی صادر شده است؟ آیا اصلاً اداره کل میراث فرهنگی البرز از این موضوع خبر دارد؟ پاسخ مسوولان شهرداری نسبت به چنین اقدامی چیست؟ آیا مسوولان ذی ربط گزارش چهار جلدی باستان‌شناسی این تپه مهم باستانی را که ماحصل بررسی و شناسایی تپه توسط ابوالقاسم حاتمی است، مطالعه‌ کرده‌اند؟
کد خبر: 91229
Share/Save/Bookmark