«شاخ شيطان» جامع ترين کتاب عمومي در نقد فرقه ضاله وهابيت منتشر شد
 
تاريخ : شنبه ۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۳
به گزارش هنر نیوز به نقل از «شیعه نیوز» نويسنده اين کتاب، سعي‌ دارد با توجه به استفاده‌هاي علمي و پژوهشي که از محضر مراجع عظام تقليد، اساتيد بلند پايه حوزه به خصوص استاد فرزانه جناب دکتر حسيني قزويني و پاسخگويي به شبهات وهابيت و مناظرات متعددي که در اطاق‌هاي گفت‌وگوي اسلام چت در محيط ياهو با علماي وهابيت داشته است، فعاليت ويژه‌اي را با همکاري مؤسسه احرار انديشه، در راستاي افشاي هويت فرقه ضالّه وهابيت و پاسخ به شبهات اين گروه معاند ارائه نمايد.

اولين فعاليت مشترک اين گروه در افشاي چهره واقعي وهابيت، مجموعه نسبتاً جامعي به نام «شاخ شيطان» مي‌باشد.

و در نهايت با توجه به قرائن و تصريحاتي که از سوي برخي بزرگان به خصوص مفتي مکّه مکرّمه «احمد زيني دحلان» صورت گرفته يقين حاصل مي‌شود که اين گروه همان وهابيت امروز است که از ويژگي‌هاي آشکار بر اساس روايت ديگري از صحيح بخاري خواندن قرآن بدون تأمل، تراشيدن سرها و باقي‌گذاردن ريش‌هاست. (اين مطالب با تفصيل بيشتر در فصل سوّم کتاب، صفحات 82 الي 85 آمده است.)

چکيده‌اي از موضوعات طرح شده در اين کتاب:

مقدمه‌اي مفصل در وحدت اسلامي و معناي حقيقي آن.

فصل اوّل: تلاش علماي شيعه و آحاد شيعيان در عرصه وحدت اسلامي. (در اين فصل بخشي از فتاواي علما و مراجع تقليد شيعه در حسن تعامل و مسالمت با اهل سنّت را مي‌يابيد.)

فصل دوّم: تبليغات مسموم وهّابيت افراطي عليه شيعه. (در اين فصل مجموعه‌اي از فتاواي تکفيري، حلال شماردن خون شيعيان، عدم امکان وحدت ميان شيعه وسنّي، اعلام حکم جهاد عليه شيعه در صورت امکان از سوي مفتيان و علماي وهابي و در آخر، آماري از فعاليت‌هاي گسترده وهابيت عليه شيعه در جهان امروز و نواقص و کاستي‌هاي موجود در تقابل با اين هجوم همه جانبه را مي‌يابيد.)

فصل سوّم: آشنايي با فرقه ضالّه وهابيت. (تعريف سلفيه و وهابيت، شاخصه‌هاي وهابيت، وهابيت در کلام بزرگان و مراجع، مروري بر تاريخچه و نحوه شکل‌گيري وهابيت، آشنايي با تئوريسين وهابيت ابن تيميه، آشنايي با بنيان‌گذار وهابيت محمد بن عبد الوهاب، گوشه‌اي از جنايات وهابيت از آغاز شکل‌گيري تاکنون را مي‌يابيد.)

فصل چهارم: مروري بر عقايد و مباني وهابيت. (نفي عقل در وهابيت، تکفير مسلمانان، طرح عمده‌ترين مباني فکري و اعتقادي وهابيت همچون: زيارت قبور، توسل، استغاثه، شفاعت، ساخت بنا بر فراز قبور، نماز خواندن در کنار قبور، روشن کردن چراغ و روشنايي در کنار قبور، نذر و قرباني نزد قبور و سپس پاسخ هريک از اين شبهات را مي‌يابيد.)

فصل پنجم: خداي وهابيت. (بيان توحيد جسماني خداوند و تشبيه خداوند متعال به انسان با استفاده از روايات صحاح ستة، خداي شصت ذراعي، خداي خندان، خداي متعجب، خداي با دست، انگشت، کمر، شکل و سيماي زيبا، کشتي‌گير، با موهاي در هم پيچيده، سوار بر مرکب، از آسمان مي‌توان به او آويزان شد، مي‌توان در خواب او را ديد، خدايي که حساب وکتاب نمي‌داند، طرز ساخت بهشت، نحوه پرکردن جهنم از کافران را نمي‌داند، پاي خود را براي پرکردن آتش به جهنم فرو مي‌برد، براي اين ‌که بندگان در آخرت او را بشناسند ساق پاي خود را عريان مي‌سازد و رواياتي ديگر از اين قبيل را در اين فصل مي‌يابيد.)

فصل ششم: توضيح المسائل وهابيت. (فتاواي زشت و مستهجن وهابيت از قبيل رضاع کبير، فتاواي انهدام اماکن مقدس شيعيان، بچه‌دار شدن از راه دور، ترويج زنا با فتاواي غير شرعي، يک بچه و چند پدر، حلال کردن بسياري از کارهاي مباح و بدعت شماردن بسياري از کارهاي مباح و حلال را در اين فصل مي‌يابيد.)

کتاب فوق که با زباني علمي و مستند، امّا در عين حال ساده و قابل درک براي عموم اقشار جامعه اسلامي به نگارش در آمده، مي‌تواند با مخاطبان مختلف خود اعم از علماي حوزه و دانشگاه، دانشجويان و اساتيد، قشر کارگر، بازاري و عوام، ارتباط برقرار کرده و مخاطبان مختلف خود را هدف قرار دهد.

نويسنده اين کتاب دو اثر ديگر خود را همزمان روانه بازار نموده است که عبارتند از: 1ـ آداب مناظره. 2ـ مناظرات شيعه و سنّي(مجموعه‌اي از مناظرات علماي شيعه و سني در عصر حاضر)

نويسنده سعي دارد به خواست خداوند متعال و عنايات حضرت بقية الله الاعظم در آينده‌اي نزديک کارهاي بعدي خود را نيز با همکاري مؤسسه احرار انديشه عرضه نمايد از جمله مجموعه‌اي از شبهات وهابيت همراه با نقد، بررسي و پاسخ آنها در موضوعات شبهات فاطميه، شبهات عزاداري، شبهات غدير، شبهات امامت و غيره.

اميد است اين کتاب و ديگر آثار نامبرده، در افشاي هويت واقعي وهابيت و دفاع از حريم مقدس اهل بيت معصومين: توفيق حاصل نموده و مورد استفاده نسل جوان و دانش‌پژوه جامعه اسلامي قرار گيرد.

مرکز پخش انحصاري کتب نويسنده: مؤسسه احرار انديشه قم (7832381ـ 0251)

کد خبر: 12415
Share/Save/Bookmark