به جای اینکه بعد از مرگ‌مان با تاج گل و بنر و ابراز تسلیت یادمان کنید تا زنده‌ایم دستمان را بگیرید!
هما خاکپاش:
به جای اینکه بعد از مرگ‌مان با تاج گل و بنر و ابراز تسلیت یادمان کنید تا زنده‌ایم دستمان را بگیرید!
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
هما خاکپاش بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه عید سعید نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال زندگی و معیشت هنرمندان گفت: تمامی نهادها و ارگان های فرهنگی و سینمایی به ویژه صندوق اعتباری هنر که وظیفه اش خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر است باید در این شرایط بحرانی به داد هنرمندان برسند.

بازیگر فیلم های سینمایی «مادرم گیسو» و «چشم هایم برای تو» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: ما بارها و بارها از درد هنرمندان این مرز و بوم گفته ایم اما تجربه ثابت کرده که مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری اصلاً توجهی به حرف های ما ندارند. آن ها خودشان بهتر از هر کسی می دانند که امروز اغلب ما بیکار و خانه نشین هستیم و با گرانی و تورم شدید مجبور هستیم روزگار بگذرانیم اما گویا میلی برای بهبود وضعیت زندگی ما ندارند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه هنرمندان با همه سختی های زندگی شان فراموش شده اند تصریح کرد: این روزها ما شاهد این هستیم که تنها عده ای از اهالی سینما مدام از این پروژه به آن پروژه دعوت می شوند. در واقع سینما به مثابه صفحه شطرنجی شده که عده ای در آن جا به جا می شوند و مابقی بیرون از این صفحه شطرنج مانده و آن ها را نظاره می کنند.

خاکپاش خاطرنشان کرد: این باعث تأسف است هنرمندانی که سال های عمر و جوانی شان را برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم گذاشته اند این روزها حتی نتوانند از پس تأمین اجاره بهای منازل خود برآیند. واقعاً چه کسی باید به درد ما برسد؟ من نوعی که نمی توانم بعد از این همه سال سابقه هنری بروم و منشی یک دفتر شوم و حقوق معمولی بگیرم؛ ما سال ها با قراردهای خوب کار کردیم، با کارگردانان و بازیگران قدر کار کردیم و این وظیفه متولیان فرهنگی است که به داد ما برسند.

وی خطاب به مدیران فرهنگی و سینمایی متذکر شد: به جای اینکه بعد از مرگ مان با تاج گل و بنر و ابراز تسلیت یادمان کنید تا زنده ایم دستمان را بگیرید! شما باید از خودتان سوأل کنید چرا بنده نوعی بعد از این همه سال خدمت به سینمای این مرز و بوم حتی یک خانه از خودم ندارم؟

بازیگر فیلم های سینمایی «شور عشق» و «دنیای وارونه» در پایان این گفتگو تأکید کرد: صندوق اعتباری هنر که وظیفه اش خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر است باید در این شرایط بحرانی به داد هنرمندان برسند. این نهادها دست شان باز است و اصل به وجود آمدن شان بر مبنای خدمت رسانی به هنرمندان است و نباید آن ها را به ویژه در ایام مهمی مانند عید نوروز و ماه رمضان و... به حال خود رها کنند.

تهیه و تنظیم : بابک الطافی
کد خبر: 99375
Share/Save/Bookmark