سینمای ایران مورد توجه جشنواره دورئل فرانسه است
در اولین نشست بازار فیلم مطرح شد:
سینمای ایران مورد توجه جشنواره دورئل فرانسه است
« کارین برناسکنی» نماینده جشنواره سینما دورئل از فرانسه در اولین روز از نشست های بازار فیلم مستند حاضر و به بحث و گفت و گو با مستندسازان ایرانی نشست.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۰
به گزارش هنرنیوز ، « کارین برناسکنی» نماینده جشنواره سینما دورئل از فرانسه درباره فستیوال فیلم دورینه با عنوان این مطلب که تمرکز این جشنواره روی مسائل قومی است عنوان کرد: جشنواره دورینه یک جشنواره صنعتی و تجاری نیست و در این فستیوال نمایش و دیده شدن فیلم ها توسط مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد. این جشنواره چهار بخش بین المللی ، اولین فیلم بلند ، کوتاه و بخش اختصاصی فیلمسازان فرانسوی را دارد.

خانم «کارینه برناسکنی» با اشاره به پیشینه این فستیوال از برگزاری بخشی ویژه برای سینمای ایران در سال 1999 خبر داد که در آن فیلم هایی از سهراب شهید ثالث،ناصر تقوایی و پرویز کیمیاوی به نمایش درآمدند و مورد توجه قرار گرفتند.

نماینده جشنواره سینما دورئل، این جشنواره را مشتاق برای دیدن و انتخاب فیلم های ایرانی دانست و با وجود بسته شدن سایت جشنواره به لحاظ زمانی این امکان را برای مستند سازان موجود دانست که نسخه ای از فیلم خودشان را برای شرکت در جشنواره به دست او برسانند.
کد خبر: 95775
Share/Save/Bookmark