برگزاری جشنواره ها اولویت ما نیست / اتفاقات ناخوشایندی دردوران قبل رخ داده است / ارتقاء رتبه سایت مرکز هنرهای تجسمی
شجاعی طباطبایی در نشست خبری اعلام کرد :
برگزاری جشنواره ها اولویت ما نیست / اتفاقات ناخوشایندی دردوران قبل رخ داده است / ارتقاء رتبه سایت مرکز هنرهای تجسمی
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پاسخ به هنرنیوز گفت: متاسفانه در دوران قبل اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و برخی اساتید بزرگ ارتباطشان با حوزه قطع شد اما تلاش می کنیم این ارتباط دوباره شکل بگیرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری تشریح فعالیت‌های مرکز هنرهای تجسمی با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی در حوزه هنری برگزار گردید.

شجاعی طباطبایی در این نشست با اشاره به چاپ دوهفته‌ نامه از پاییز امروز خبر داد و اضافه کرد: این نشریه علاوه بر نسخه فیزیکی به صورت نسخه الکترونیکی هم منتشر خواهد شد.

وی سپس به چاپ کتابی در حوزه «دفاع مقدس» اشاره کرد و افزود: با همراهی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، مجموعه‌ای از 50 عکس از بهترین عکس‌های دفاع مقدس در قالب کتاب جمع‌آوری شده که توسط اساتید گرافیک به پوستر و بیلبورد تبدیل خواهد شد و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری در نقاط مختلف شهر به نمایش در می‌آید.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره فعالیت‌ سایت مرکز هنرهای تجسمی اعلام کرد که از زمان روی کار آمدن وی ، رتبه این سایت در الکسا از ۲۰۰ هزار به ۱۶ هزار رسیده است.

شجاعی به کتاب دو جلدی «10 سال با طراحان گرافیک انقلاب اسلامی»‌ زنده‌یاد ابوالفضل عالی اشاره کرد و افزود: قرار است در ادامه آن مجموعه، کتاب مجموع آثار هنرمندان حوزه هنری به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شود و با استفاده از بارکدخوان، امکان مشاهده عکس‌ها و تصاویر بیشتری از هنرمندان فراهم آید.

شجاعی همچنین از راه‌اندازی اکسپو حوزه هنری در بخش داخلی و خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

وی خبر داد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع هجو، چاپ دو جلد کتاب اثر علیرضا قزوه و ناصر فیض را با همکاری دفتر ادبیات و دفتر طنز حوزه هنری در دست کار قرار گرفته است.

این هنرمند هنرهای تجسمی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه برای سرداران شهید و شهدای مدافع حرم برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته ایم اظهار داشت: این برنامه ها در قالب‌های مختلف همچون سردیس و نقاشی دیواری خواهد بود.

وی یکی دیگر از اولویت های کاری خود را چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد ، که تولید سردیس و تندیس مرتبط با چهره‌های انقلابی از زمره از این فعالیت ها خواهد بود.

شجاعی طباطبایی ، برگزاری جشنواره ها را اولویت اصلی زیرمجموعه خود ندانست اما قول داد که در برگزاری آنها کمک خواهد کرد. جلوگیری از موازی‌کاری‌ها یکی دیگر از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و به بحث هم‌افزایی ها تاکید کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید ارزیابی شما از عملکرد مدیران گذتشه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری چیست با بیان اینکه متاسفانه در دوران قبلی اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و برخی اساتید بزرگ مانند حمید عجمی و مصطفی گودرزی ارتباطشان با حوزه قطع شد یادآور شد : تلاش می کنیم این ارتباط دوباره شکل بگیرد ضمن اینکه با ارتباط مهربانانه بین ما و سایر معاونت ها که در حال شکل گیری است امیدوارم حفظ شأن و جایگاه اساتید پیشکسوت این حوزه دوباره احیا شود.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز در پایان نیز از اثر استاد روح‌الامین در مورد شهادت شهید محسن حججی رونمایی گردید.

کد خبر: 95045
Share/Save/Bookmark