استقبال «ملت» از «فجر» با سالن‌های جدید/ شهرداری «سریال» می‌سازد
هاشم میرزاخانی خبر داد:
استقبال «ملت» از «فجر» با سالن‌های جدید/ شهرداری «سریال» می‌سازد
هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» ضمن تشریح کارنامه یکساله خود، جزئیات تجهیز پردیس سینمایی «ملت» برای میزبانی جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر را تشریح کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۹
به گزارش هنرنیوز ؛ نشست خبری حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه «تصویر شهر» پیش از ظهر امروز سه شنبه اول بهمن ماه در محل این مؤسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاشم میرزاخانی گفت: با توجه به عادتی که دارم، بعد از گذشت یک سال گزارش عملکرد خود را اعلام می‌کنم و امسال نیز یک سال از خدمت من در این پست گذشته است و عملکرد خود را ارائه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه به عنوان بازوی اجرایی شهرداری از سال ۸۳ مشغول به فعالیت است و تولید فیلم و مدیریت سالن‌های سینمایی را برعهده دارد، بیان کرد: بحث بررسی بالا بردن سطح فعالیت کیفیت مناسب خدمات مؤسسه بحث جدی بود و برای رسیدن به این مهم این کار نیازمند ایجاد زیر ساخت مناسب بود.

تجهیز و به‌روزرسانی پردیس‌های شهرداری

مدیرعامل مؤسسه «تصویرشهر» تاکید کرد: با توجه به اینکه ۱۰ سال از تجهیز سالن‌ها و پردیس‌های زیرنظر شهرداری تهران گذشته است، باید شرایط برای تجهیز و بروزرسانی این سینماها را مهیا می‌کردیم.

وی توضیح داد: پردیس سینمایی «تماشا» یکی از این پردیس‌ها است که نیازمند به‌روزرسانی بود که شامل تجهیز سالن‌های سینمایی و ارائه برنامه مناسب برای ارائه خدمات به مخاطبان بود، در همین راستا با توجه به اینکه این پردیس سینمایی در منطقه‌ای قرار دارد که مدارس بسیاری در اطراف آن است، زنگ سینما را ایجاد کردیم تا دانش آموزان بتوانند از این سانس برای تماشای فیلم‌های در رده سنی کودک و نوجوان استفاده کنند.

میرزاخانی گفت: این مجموعه با برنامه ریزی مناسب و ارتقا سطح کیفی، توانست نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش عملکرد داشته باشد.

وی با اشاره به پردیس سینمایی راگا نیز توضیح داد: این پردیس سینمایی نیز با اعمال به‌روز رسانی و ارائه تجهیزات مناسب توانست تا ۳۰ درصد افزایش درآمد داشته باشد، این پردیس مانند دیگر پردیس‌های سینمایی از سیستم تصویری لیزری برخوردار است، همچنین با برنامه‌ریزی مناسب سانس ساعت ۱۰ شب را نیز در این پردیس ایجاد کرده ایم.

این مدیر سینمایی بیان کرد: پردیس سینمایی رازی نیز، از جمله پردیس‌هایی بود که عملکرد چندان مناسبی نداشت و در آستانه تعطیلی قرار داشت، اما پردیس سینمایی رازی نیز با تجهیزات به‌روز سینمایی جان تازه‌ای به خود گرفت و مخاطبان بسیاری را به سینما جذب کرد، البته این را هم باید بگویم که این پردیس در تمام ایام هفته به صورت نیم بها بلیت می‌فروشد و در حال حاضر به رشد درآمدی ۴۴ درصد رسیده است.

افتتاح سالن‌های تازه «ملت» در آستانه جشنواره فجر

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پردیس سینمایی ملت اشاره کرد و توضیح داد: پردیس سینمایی ملت، به عنوان یک پردیس سینمایی حرفه‌ای و فرهنگی یک سازه منحصر به فرد و سرمایه اجتماعی است.

میرزاخانی گفت: تلاش کردیم ضعف‌های این پردیس برطرف شود تا مخاطبان بیشتری را به سینما جذب کنیم، از جمله ضعف‌های این پردیس می‌توان به نبود پارکینگ اشاره کرد که با همکاری شهردار تهران یک پارکینگ مناسب ایجاد کردیم که دارای ۷۰۰ جای پارک است، همچنین بحث رستوران‌ها هم یکی دیگر از عواملی بود که آن را در این پردیس ایجاد کردیم تا مخاطبان از این فضا استفاده کنند.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی ملت در ابتدا تنها ۴ پرده سینمایی داشت و با برنامه‌ریزی مناسب ۷ سالن سینما در این پردیس ایجاد شد و که ظرفیت‌های صندلی‌های آن بالا رفته است و در حال حاضر یک هزار هشتصد صندلی دارد، این پردیس سینمایی هفتم بهمن سال جاری پیش از شروع سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر تاکید کرد: اگر پردیس سینمایی ملت در سال جاری از نظر درآمد زیان‌ده بوده است، به دلیل ساخت و ساز برای پردیس است، در حال حاضر با افزایش ظرفیت این پردیس سینمایی برنامه کاملی برای اکران فیلم‌ها در گونه‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به آنتن دهی نامناسب تلفن در این پردیس سینمایی توضیح داد: با شرکت‌های ایرانسل و همراه اول صحبت‌هایی شد که در نهایت هر ۲ شرکت در این محدوده آنتن نصب کرده اند.

در زمینه تولید فیلم موفق نبوده‌ایم

میرزاخانی در ادامه بیان کرد: در سال‌های گذشته مؤسسه تصویرشهر در زمینه تولید فیلم چندان موفق عمل نکرده بود و چرا که بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده بود، این را هم باید بدانیم که اگر در چرخه تولید بازگشت سرمایه نداشته باشیم، دچار مشکل می‌شویم که متأسفانه برخی از فیلم‌هایی که با همکاری شهرداری تهران ساخته شده بود از فروش بسیار پایینی برخوردار بود که این امر به نفع مؤسسه نبود.

به تازگی با سیما فیلم برای تولید یک سریال ۹۰ قسمتی قرارداد بسته‌ایم. همچنین در تلاش هستیم تا در تولید فیلم‌های کوتاه و مستند با محوریت اشاعه فرهنگ زندگی شهری نیز ورود پیدا کنیم وی توضیح داد: خوشبختانه یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری تولید فیلم‌های فرهنگی و هنری است که در این زمینه با ایجاد بودجه مناسب اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، البته به تازگی با سیما فیلم برای تولید یک سریال ۹۰ قسمتی قرارداد بسته‌ایم. همچنین در تلاش هستیم تا در تولید فیلم‌های کوتاه و مستند با محوریت اشاعه فرهنگ زندگی شهری نیز ورود پیدا کنیم.

این مدیر سینمایی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت، تاکید کرد: خوشبختانه دوستان ما در این پردیس سینمایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین خدمات را به حاضران در این جشنواره ارائه دهند، البته تاکید می‌کنم که ما به نقص‌های پردیس سینمایی ملت آگاه هستیم و این مساله را باید مورد توجه قرار داد که این پردیس از ابتدا برای برگزاری جشنواره‌های فیلم طراحی نشده بود، اما با تغییراتی که در این پردیس سینمایی داده ایم، شرایط مناسبی را برای برگزاری جشنواره فیلم ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال شهرداری تهران اسپانسر جشنواره فیلم فجر است، گفت: در راستای این حمایت پردیس‌های ملت و برج میلاد در اختیار جشنواره قرار گرفته است تا میزبان منتقدان هنرمندان و خبرنگاران باشد. هرچند ممکن است این میزبانی برای این مرکز چندان سوددهی مالی هم نداشته باشد.

مدیرعامل تصویر شهر در پایان خبر داد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری استفاده از سالن‌های آمفی تئاتر شهرداری و به‌روزرسانی آن برای نمایش فیلم‌های سینمایی است که از این میان می‌توان سالن‌های بهاران و خاوران اشاره کرد.

مهر
کد خبر: 97881
Share/Save/Bookmark