نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عشایر و اقوام ایرانی در زیر برج آزادی برپا شده است
نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عشایر و اقوام ایرانی در زیر برج آزادی برپا شده است
نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عشایر و اقوام ایرانی همزمان با ماه مبارک رمضان و با شعار بهار معنویت در زیر برج آزادی برپا شده است. نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عشایر و اقوام ایرانی در زیر برج آزادی برپا شده است
 
تاريخ : جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۷
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش ، معصومه سادات عمارتی با اعلام این خبر از برپایی سیاه چادرها و استقرار اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه " صنایع دستی و سوغات " در طول ماه مبارک رمضان در زیر برج آزادی خبر داد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 هدف از برگزاری این برنامه را نمایش جلوه های فرهنگ و زندگی بومی مردم کشورمان با شعار بهارمعنویت ذکر کرد و افزود : دیدن شهرهای مختلف و آشنایی بارسوم ومحصولات وصنایع دستی این شهرها نه تنها به هزینه گزاف نیاز دارد ،بلکه ماه‌ها باید وقت صرف کنید تا از نزدیک با این رسوم ومحصولات آشنا شد، اما همزمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، عشایر و اقوام ایرانی میهمان میدان آزادی در منطقه 9 پایتخت شدند تا شهروندان از نزدیک با آداب و رسوم و محصولات آنان آشنا شوند.

عمارتی گفت : دراین برنامه علاوه برنمایش آداب ورسوم ،محصولات وصنایع دستی اقوام ایرانی، و هرروز یک گروه از استان‌های همدان، سنندج ، کردستان ، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و ....به اجرا ی نمایش می پردازند.

رییس فرهنگسرای رویش افزود : اقوام مختلفی همچون لر ، کرد ، گیلکی ، آذری، از شهرهای مختلف کشور در این برنامه حضور دارند.

معصومه سادات عمارتی گفت : این برنامه با مشارکت فرهنگسرای رویش ، شهرداری منطقه 9 ، بنیاد رودکی و مؤسسه زیتون برگزار می شود و اقوام مختلفی از 30 استان کشور و برپایی 55غرفه در زیر برج آزادی گردهم آمده اند.

گفتنی است: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات عشایر و اقوام ایرانی تا 4 تیرماه هر روز از ساعت 10تا 23 به نشانی میدان آزادی، زیر برج آزادی پذیرای شهروندان است . هم چنین اجرای برنامه های نمایشی اقوام هرروز از ساعت 18 تا 23 برگزار می شود.

لازم به ذکر است: در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) ویژه برنامه های شب های قدر برگزار می شود.

شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66688553 فرهنگسرای رویش تماس بگیرند.
کد خبر: 94541
Share/Save/Bookmark