اعزام نقشه‌بردار به محوطه‌های چغامیش، چغاپهن، چغابنوت، تَل گسر
معاون میراث فرهنگی خوزستان خبرداد:
اعزام نقشه‌بردار به محوطه‌های چغامیش، چغاپهن، چغابنوت، تَل گسر
معاون میراث فرهنگی خوزستان از اعزام نقشه‌بردار به محوطه‌های چغامیش، چغاپهن، چغابنوت، تَل گسر برای فراهم شدن مقدمات تعیین دقیق عرصه و حریم خبرداد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
عاطفه رشنویی در گفت و گو با هنرنیوز با اشاره به اینکه پیشتر دکتر عباس علیزاده در محوطه‌های چغامیش، چغاپهن، چغابنوت، تَل گِسر گمانه‌زنی‌هایی انجام داده و کتاب وی در این زمینه منتشر شده است، اظهار کرد: ایشان هنگامی که در شوش بود برای تعیین عرصه و حریم این محوطه‌ها اعلام آمادگی کرد و حتی افزود که هیچ چشم‌داشت مالی هم نداشته و این کار را به صورت رایگان انجام خواهد داد.

وی افزود: ایشان پیشنهاد داد یک باستان‌شناس را اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به وی معرفی کند تا اطلاعات لازم را آقای علیزاده در اختیار وی بگذارد تا روی نقشه جانمایی و مرتب شود. ایشان گفتند تا زمانی که در ایران هستم ، این باستان‌شناس با من هماهنگ باشد و وقتی هم از ایران رفتم، مطالب را برایم ایمیل کند تا درنهایت این عرصه و حریم به طور کامل مشخص و تعیین تکلیف شود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: پیرو این مذاکرات و توافقات حاصله، دو نفر از باستان‌شناسان شوش را مأمور کردیم تا مقدمات کارهای مورد نظر آقای علیزاده را فراهم کنند. اما این ماجرایی شد که عده‌ای این خبر را منتشر کنند که معاونت میراث خوزستان زیر کولر تعیین حریم می‌کند.

او ادامه داد: اقای علیزاده تأکید کردند که این کار نیاز به نقشه‌برداری دارد و باید خطوط عرصه و حریم به یک نقشه مشخص وارد شود. برای همین این بار ، در این هفته یک نقشه‌بردار باستان‌شناس را که کارمند میراث فرهنگی خوزستان هم نیست، دعوت به همکاری کردیم و در حال آماده کردن مجوز برای وی هستیم تا نقشه‌برداری انجام شود و نقشه نهایی برای آقای علیزاده جهت تطبیق عرصه و حریم با نقشه ارسال شود.
کد خبر: 81121
Share/Save/Bookmark