رکورد شکنان سفرهای نوروزی اعلام شدند
رکورد شکنان سفرهای نوروزی اعلام شدند
معاون گردشگری کشور با اعلام این که اقامت مسافران نوروزی در هشت روز تعطیلات نوروز با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است، گفت: مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان تا کنون رکوردشکنان سفر و اقامت های نوروزی بوده اند.
 
تاريخ : سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵
به گزارش هنرنیوز ، محمدمحب خدایی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: آمار اقامت مسافران از روز ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ تا پنجمین روز ماه فروردین ماه سال ۹۷ به ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده که میانگین اقامت دو نیم شب محاسبه شده است.

وی با اشاره به نام استان‌هایی که رنکینگ سفر در آن‌ها جابه جا شده و جزو ۱۰ استان پر اقامت قرار گرفته‌اند، افزود: در برخی شهرها مدت زمان ماندگاری مسافران افزایش یافته و توزیع سفر در شهرستان ها اتفاق افتاده که برگزاری جشنواره های متعدد و چادرهای عشایری در بین راه ها و افزایش نوروزگاه ها تا ۸۲ درصد در آن بی تاثیر نبوده است.

به گفته او، در این بازه زمانی ۳۴ میلیون نفر، جاذبه های گردشگری و تاریخی را دیده اند و ۵۴ درصد شکایت ها نسبت به نوروز سال ۹۶ کمتر شده و میزان رضایتمندی مسافران از خدمات و برنامه های نوروزی تا ۵۶ درصد افزایش داشته است.


محب خدایی درباره کنترل قیمت ها نیز گفت: کمیته کنترل بازار در آخرین جلسه که به تازگی برگزار شد از اقدامات بخش های اثرگذار در کنترل قیمت بازار سفر تشکر کرد. برگزاری طرح «عیدانه گردشگری» تاثیر روانی زیادی روی قیمت‌ها داشت. نمی گوییم خطایی نشده، اما تا جایی که اطلاع دارم برای کنترل قیمت ها تلاش و هماهنگی های خوبی انجام شده است.


او درباره خدمات رسانی ضعیف در برخی استان ها مثل زنجان که در نخستین روزهای تعطیلات اخطار گرفتند، اظهار کرد: استان زنجان به خاطر وضعیت بین راهی ها و گزارش های بازرسان نامحسوس همان روزهای نخست اخطارهای شدیدی را دریافت کرد که گزارش های جدید نشان می دهد تغییرات اساسی در این استان رخ داده و تجدیدنظرهایی صورت گرفته است. مشابه همین گزارش ها را از سایر استان ها از جمله لرستان و خوزستان نیز دریافت کردیم که به آن ها نیز رسیدگی می شود.


وی افزود: امسال گروهی با عنوان بازرسان نامحسوس با همراهی راهنمایان گردشگری و دانشجویان رشته های مرتبط با این حوزه تشکیل شد که گزارش های آن بیشتر به منظور پیشگیری بود که تا کنون عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند. تیم نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا امروز خواب نداشته و در تمام استان ها به دو شکل محسوس و نا محسوس فعال بوده است. گزارش های آن ها در اختیار استان ها قرار می گیرد و به خاطر رقابتی که ایجاد شده رسیدگی به شکایت ها نیز جدی تر شده، به شکلی که دیگر مثل سال های قبل شکایت ها به تهران نمی رسد و در همان استان حل و فصل می شود.

خدایی، نوروز را تمرینی برای آماده سازی کل کشور دانست و گفت: وقت آن رسیده با اصلاح روش های سنتی و اجرای شیوه های اصولی وارد عرصه و رقابت های جهانی شویم.
کد خبر: 96170
Share/Save/Bookmark