مقاومت مردم ايران با تكيه بر ارزش‌هاي اسلامي الگويي براي جهانيان است
سردار كوثري:
مقاومت مردم ايران با تكيه بر ارزش‌هاي اسلامي الگويي براي جهانيان است
 
تاريخ : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
سردار كوثري در مراسم گراميداشت اعياد شعبانيه و سالروز فتح خرمشهر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: مقاومت مردم ايران با تكيه بر ارزش‌هاي اسلامي الگويي براي جهانيان است.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آيين گراميداشت اعياد شعبانيه و سالروز فتح خرمشهر، با حضور سردار اسماعيل كوثري، نماينده مجلس شوراي اسلامي ، دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، معاونان ، مديران و كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي پيش از ظهر امروز، سوم خردادماه در محل حسينيه الزهرا(س) اين سازمان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، آياتي از كلام‌الله مجيد تلاوت شد، سپس گروه تواشيح «شميم ياس» در سالروز فتح خرمشهر و مقاومت و پيروزي، به اجراي برنامه پرداختند.
در ادامه، سردار اسماعيل كوثري، نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه امنيت كشورمان را مديون خون شهداء هستيم، گفت: جنگ و کشتار فی نفسه خوب نیست، انسان داراي عقل سليم جنگ را تأييد نمي‌كند، امّا جنگ را به ما تحمیل کردند و مردم ما در آن دوران از کشور و ناموس خود دفاع ‌کردند.
وي ضمن بيان خاطراتي از چگونگی آزادی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، اظهار كرد: براساس تضادها و اختلاف‌ها است كه ميان جامعه جهاني، جنگ اتفاق مي‌افتد و در پي آن، دفاع از كشور از طريق انواع تفكرها و آزادي‌خواهان صورت مي‌گيرد.


فتح خرمشهر؛ نماد اقتدار رزمندگان اسلام
سردار كوثري، فتح خرمشهر را اوج دفاع مقدّس نام برد و گفت: فتح خرمشهر، نماد اقتدار رزمندگان اسلام است كه به دنیا ثابت کرد هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند به کشورمان چشم طمع داشته باشد.
وي با اذعان اينكه دشمنان براساس دانستني‌هاي خودشان قصد فروپاشی نظام جمهوري اسلامي ايران را داشتند، گفت: رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، تمام محاسبات و معادلات ارتش بعثی عراق که با حمایت همه جانبه استکبار مقاومت کرده بود، برهم زدند و در نهايت، پیروز شدند.
سردار كوثري معتقد است كه انقلاب جمهوري اسلامي ايران، انقلابي فرهنگي، اعتقادي و براساس الگوي ائمه معصومين(ع) و همراه با اصول و ضوابط اسلامی طراحي شده است كه براي ديگر جوامع و ابرقدرت‌هاي شرق و غرب قابل هضم نمي‌باشد.
وي با تأكيد بر اينكه فتح خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد، بيان كرد: پس از ۱۹ ماه و در پی عملیات‌های پیروزمندانه ثامن‌الائمه، فتح‌المبین و بیت‌المقدس سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ خرمشهر آزاد شد و در پی آزادی اين شهر، امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
سردار كوثري، افزود: رزمندگان اسلام در اولین اقدام خود پس از آزادسازی خرمشهر، نماز شكر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه كردند، خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت در همه جا طنین افكند و ملّت ایران اسلامی را كه مدت‌ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور كرد.
نماينده مجلس شوراي اسلامي، افزود: اين پيروزي ضربه اساسی و تعیین كنند‌ه‌ای بر پیكر دشمن وارد ساخت، امّا آنان غافل از اينكه دو عامل اساسي رهبري و ديگري، مردم را محاسبه نكرده بودند؛ بدين دليل كه مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت فرزندان غیور این مرز و بوم است که با تأسي به سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و منويات امام خميني(ره) و رهبري توانستند درسی بزرگ به دشمنان اسلام و نظام انقلاب بدهند.
خلاقيت و ايمان؛ دو عامل اساسي پيروزي و مقاومت مردم ايران
وي با بيان اينكه دفاع مقدّس الگويي براي جهانيان برشمرده مي‌شود، گفت: دفاع مقدّس الگویي است كه با مقاومت مردم ايران با خلاقیت و ایمان همراه است، چنانچه لازم است تا در هر زمان به حفظ ارزش‌های امام خميني (ره) و رهبری كه اولویت نظام هستند، توجه داشته باشيم.
سردار كوثري، در ادامه افزود: ما باید بتوانیم در هر دوره از زمان با نارسایی‌ها و مشکلات در برابر دشمن ایستادگی کنیم، چراكه امام خميني(ره) مي‌فرمودند: «قرن آینده، قرن اسلام است، اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند».
وي در سخنان پاياني خود، خاطرنشان كرد: اكنون شاهد الگوبرداري نيروهاي مردمي در يمن، عراق و سوريه با بهره‌گيري از ايثارگري‌ها و جان فشاني‌هاي رزمندگان‌مان در هشت سال دفاع مقدّس هستيم و اطمينان داريم كه در هر منطقه كه اين الگو پياده شود، پيروزي در مقابل دشمنان را در پي خواهد داشت.
در حاشيه اين مراسم مسابقه فرهنگي «فاتحان خرمشهر» به همت مركز مقاومت بسيج و امور ايثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، برگزار شد كه طي قرعه‌كشي به برگزيدگان جوايزي به رسم يادبود اهداء شد.
انتهاي پيام/
کد خبر: 81040
Share/Save/Bookmark