«فوتبال» گیشه سینماهای تعطیل را هم باز کرد
«فوتبال» گیشه سینماهای تعطیل را هم باز کرد
بسیاری از سینماهای تهران سانس ساعت 21 فردا شب خود را به پخش مسابقه فوتبال ایران و عراق اختصاص داده‌اند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
به گزارش هنرنیوز ، در ادامه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال استقبال از تماشای بازی‌های ایران در سالن‌های سینمایی بیشتر شده تا جایی که "موزه سینما" و نیز برخی سینماهایی که در چند وقت اخیر اصلا دایر نبودند، سانس ویژه پخش فوتبال را باز کرده‌اند.

پخش مسابقه‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از هفته‌های گذشته در حال پیگیری بود ولی در بازی اول فقط پردیس سینمایی ملت به علت چند منظوره بودن یکی از سالن‌هایش توانسته بود، میزبان علاقه‌مندان به تماشای فوتبال باشد، این در حالی است که سینمادارها در اوضاع رکود سینما و استقبال نکردن مخاطب از فیلم‌های در حال اکران به دنبال پخش این مسابقه‌ها بودند.

مدتی قبل سخنگوی انجمن سینمادارها تاکید کرده بود:‌ در حال حاضر یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که مخاطب متوجه شود سینماها باز هستند و شرایط مناسبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، همین پخش فوتبال در سینماها است. این موضوع در شورای صنفی نمایش مطرح شده و دوستان تهیه‌کننده نیز علی‌رغم این‌که در سال‌های گذشته نقطه نظراتی داشتند و مثلا باید درصدی از مبلغ بلیت‌فروشی به صاحبان فیلم‌ها داده می‌شد، امسال موافق انجام این کار بودند.

و حالا پس از چند بازی‌ موفق تیم ملی ایران حتی سینماهایی که فیلم‌های روی پرده را اکران نمی‌کنند و مدت‌هاست بسته هستند، برای پخش مسابقه ایران و عراق در سانس ساعت 21 سه‌شنبه، 25 خرداد بلیت‌فروشی دارند.

علی سرتیپی -مدیر چند پردیس سینمایی در تهران - به ایسنا می‌گوید:‌ مجوز پخش فوتبال در سینماها صادر شده و فردا بازی ایران و عراق در سینماها پخش می‌شود. البته در بازی قبلی میان ایران و کامبوج میزان استقبال محاطب متوسط بود اما برای بازی فردا شب تا به الان فروش خوبی داشته‌ایم.

در حال حاضر فیلم‌هایی که روی پرده سینماها اکران می‌شوند همان فیلم‌های نوروزی هستند و عدم رغبت صاحبان آثار به اکران، عامل بازدارنده‌ای برای جذب مخاطب و رونق گیشه سینماها دانسته می‌شود. در همین راستا در جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش باز هم هیچ فیلم جدیدی متقاضی اکران نبوده است.
کد خبر: 98647
Share/Save/Bookmark