حمایت از آثار منتخب هنر انقلاب اسلامی / حضور تیم 60 نفره داوری / 22 سکه کامل جایزه هنرمند شاخص انقلاب اسلامی
سید مسعود شجاعی طباطبایی مطرح کرد؛
حمایت از آثار منتخب هنر انقلاب اسلامی / حضور تیم 60 نفره داوری / 22 سکه کامل جایزه هنرمند شاخص انقلاب اسلامی
سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در پاسخ به هنرنیوز خبر داد انتخاب هنرمند انقلاب اسلامی می تواند به مثابه «الگو سازی» به مخاطبین و جریان ساز باشد و سبب حمایت از آثار او را فراهم سازد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۱
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، نشست خبری تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

شجاعی طباطبایی درباره اعلام برنامه‌های هفته هنر انقلاب، تصریح کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز می‌شود. نام‌گذاری این هفته توسط شورای فرهنگی عمومی صورت گرفته است و در تقویم‌ها روز بیستم فروردین روز هنر انقلاب نامیده می‌شود. از آنجا که حوزه هنری خانه و فعالیت شهید آوینی به حساب می‌آید، حوزه هنری از این مناسبت حسن استفاده کرده و یک هفته را به هنر انقلاب اسلامی اختصاص داده است

وی ادامه داد: هفته هنر انقلاب اسلامی از روز بیستم تا بیست‌وهفتم فروردین‌ماه برگزار می‌شود و در این بازه زمانی برنامه مفصل و خوبی در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن‌ها معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، با بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: این اتفاق مبارک در سال گذشته به بهترین نحو برگزار شد و توانست در معرفی چهره‌های جوان، رویش‌های انقلاب و باانگیزه برای خلق آثار فاخر به‌خوبی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: هفته هنر انقلاب در تهران و در سایر مراکز استانی در روز بیستم ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می شود. در تهران مراسم افتتاحیه در تالار سوره حوزه هنری با تقدیر از ۲۰ هنرمند جوان انقلابی از سراسر کشور و اهدای جوایز برگزیدگان داستان انقلاب اسلامی تحت عنوان جایزه مرحوم امیرحسین فردی آغاز می‌شود. زیارت مزار شهدای هنرمند به‌ویژه مزار سید مرتضی آوینی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است که با همکاری نهادها و ارگان‌های دیگر در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. یک برنامه تولیدی تلویزیونی با عنوان سوره هنر نیز در این هفته از شبکه افق و شبکه سوم سیما در دستور کار است که به تهیه کنندگی حامد رهنما و اجرای رسالت بوذری روی آنتن می‌رود.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری با بیان اینکه مهم‌ترین بخش از برنامه‌های هفته هنر انقلاب معرفی چهره سال است، گفت: طی سال‌هایی که این مراسم برگزار شده است تعدادی از هنرمندان به عنوان نامزد چهره سال معرفی شده و با بررسی آثار آن‌ها یک نفر به عنوان هنرمند شاخص معرفی می‌شد، امسال نیز این رویه با تهیه فهرستی از هنرمندان آغاز شد و پس از بررسی و اظهار نظر ۶۰ نفر از هنرمندان ۵ نفر به عنوان نامزد چهره هنرمند انقلابی معرفی شدند که در نهایت در مراسم اختتامیه یک نفر معرفی می شود.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: نامزدهای امسال به ترتیب حروف الفبا آقای «حمید حسام» نویسنده کتاب وقتی مهناب گم شد نویسنده خاطرات شهید خوش‌لفظ با بیش از 20 بار تجدید چاپ و کتاب‌های آب هرگز نمی‌میرد و خداحافظ سالار؛ «محمدرضا دوست محمدی» هنرمند نام‌آشنا در عرصه گرافیک، «حسن روح‌الامین» از هنرمندان عرصه تجسمی، هنرمند نقاش و گرافیست برای خلق اثر شهید محسن حججی، «محمدحسین مهدویان» کارگردان ماجرای نیمروز با رویکرد و ساختی متفاوت، «مهدی نقویان» مستندساز برای ساخت مستند ارثیه پدری به عنوان نامزد انتخاب شده‌اند که از این میان یک نفر به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌شود.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« چه حمایت هایی از هنرمند منتخب صورت می گیرد و جایزه آن چیست؟» گفت: این انتخاب به نوعی یک الگو سازی به مخاطبین خواهد بود و خود این اتفاق می تواند جریان ساز باشد ضمن اینکه ما همواره در تعامل مستمر با هنرمندان هستیم و این انتخاب ها سبب دیده شدن آنان خواهد علاوه بر آن نیز ، آثاری از آنان نیز مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

سید مسعود شجاعی طباطبایی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هنرنیوز که از چگونگی جوایز نفر اول پرسید خبر داد که به نفر منتخب علاوه بر حمایت هایی که گفته شد 22 سکه کامل بهار آزادی نیز تعلق خواهد گرفت.

کد خبر: 96207
Share/Save/Bookmark