چه می‌کردند این هنرمندان در برزیل؟!
اسپانسر کلاهبردار درآمد
چه می‌کردند این هنرمندان در برزیل؟!
قبل از اینکه جام جهانی شروع شود ملت ایران تصمیم گرفتند تمام قد از تیم ملی فوتبال شان حمایت کنند و در اولین قدم خود را به این باور رساندند که نباید از تیم ملی در شرایط فعلی توقع بیش از حد داشت و با پذیرفتن این موضوع استرس و حاشیه را از تیم ملی کشورشان جدا کردند و باید به دلیل پذیرفتن واقعیات از این مردم تشکر کرد رسانه ملی هم تلاشش را انجام داد تا فضای خوب و آرامی برای بازیکنان تیم ملی فراهم به وجود بیاید.
 
تاريخ : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹


در راستای فراهم کردن شرایط روانی مناسب از سوی مردم به نفع بازکنان و کادر تیم ملی کشور عزیزمان به یکباره برخی برای افزایش این آرامش تصمیمات جدیدی گرفتند و قرار شد عده‌ای از هنرمندان و جانبازان برای حمایت از تیم ملی راهی کشور برزیل شوند آن هم بدون اینکه نحوه حمایت‌ها اعلام شود؟! بدون اینکه نفرات مناسب برای این سفر انتخاب شوند؟!

واقعاً بازیگرانی که جزو پیشکسوتان نیستند وعده‌ ایشان را چند سالی است که مردم می‌شناسند و برخی هم جزو جوان‌هایی هستند که خودشان به حمایت نیاز دارند چگونه می‌توانند گزینه های مناسبی برای حمایت از تیم ملی کشور بزرگی همانند ایران باشند آن هم بدون حضور یک هنرمند پیشکسوت و یا داشتن جلساتی با آنها؟! سفری که از ابتدا با حاشیه همراه بود و هنرمندان با تجربه و چشم و دل سیر از همراهی کردن با این پروژه به اصطلاح حمایتی کناره گیری کردند.

در ابتدا الهام چرخنده کناره گیری کرد و به نبال آن حرف‌هایی زد و دلیل کناره گیری اش را عنوان نمود و سید جواد هاشمی هم کسی که مدیریت این سفر را بر عهده داشت پاسخ وی را در مطبوعات داد. این ماجرا ها خود بوی حاشیه و حاشیه سازی داشت که در این یاد داشت قرار نیست به این موضوعات بپردازیم.

مسئله اصلی اینجا است که این هنرمندان چگونه و با هزینه چه کسی به این سفر رفته‌اند؟! چرا به طور واضح و مشخص پاسخ گو نیستند؟! هنرمندانی که خود ادعای همراهی با مردم را دارند و همیشه به پشتیبانی از مردم در کار‌‌هایشان فریاد می‌زنند که مسئولان در حوزه‌های مختلف پاسخ گو نیستند و واضح و روشن با مردم حرف نمی زنند چرا امروز خودشان را این گونه رفتار می‌کنند؟! شفاف سازی در مسیر هنری و کاری آن‌ها کجا قرار دارد؟!

در ادامه این یادداشت بنا داریم گفتگوی سید جواد هاشمی را که پس از بازگشتش به ایران با خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 16 تیر 93 انجام داده است را به همراه انتقاد هنرنیوز از نحوه پاسخ گویی وی مرور کنیم؟!

خبرنگار صدا و سیما: اسپانسر اول چه شد؟

سید جواد هاشمی: اسپانسر کلاهبردار درآمد و قصه‌های هزار و یک شب دارد. «واقعا گول خوردیم»!

هنرنیوز: به چه علت پاسخ روشن نمی‌دهید تا همگان یکبار برای همیشه آگاه شوند و بدانند که خدایی نکرده هزینه از سرمایه بیت المال نبوده؟! در یک کلام می‌گویید گول خوردیم فلانی کلاه بردار از آب در آمد. همین کافی است؟! چگونه است که اسپانسر اول نیز بنا دارد که از شما شکایت کند؟!

خبرنگار صدا وسیما: در ارتباط با نوع پوشش هنرمندان و شلوارک‌هایی که پوشیده بودند و عکس خاص دو بازیگر دیگر چه نظری دارید؟

سید جواد هاشمی: بعضی‌ها با شلوارک فوتبال بازی کردند، چون شرت ورزشی دنبال خودشان نیاورده بودند و بعدش هم آمدند کنار درختی به صورت خودمانی عکس انداختند. بعدش هم یک شیرپاک‌خورده‌ای این عکس‌ را روی اینترنت گذاشت. درباره عکس منتشر شده از آن دو بازیگر هم باید از خودشان خبر بگیرید. ساعاتی از روز، بچه‌ها در اختیار خودشان بودند و نمی‌توانستیم دنبال این‌ها برویم و ببینیم کجا می‌روند. یا ساعاتی خواب بودند و نمی‌توانستم در اتاق را بزنم ببینیم چه کسی خواب است و چه کسی بیدار.

هنرنیوز: گویا جو فوتبال هنرمندان ما گرفتار کرده بود که علاقه‌مند بودند در فروشگاه‌ها و خیابابن‌های برزیل با شلوارک فوتبال بازی کنند. به نظر می‌آید شما به عنوان فردی که مدیریت پروژه را بر عهده داشتید باید دوستان را بیش از این‌ها توجیه می‌کردید که وارد فضایی نشوند و عکس‌هایی بگیرند که قطعاً در شأن آن‌ها و ملت ایران نیست چرا که آن‌ها به عنوان نمایندگان ملت برای حمایت تیم ملی به آنجا رفته‌اند و یک سفر شخصی نبوده است که هر کاری دوست دارند انجام دهند و هر پوششی را که می‌پسندند داشته باشند.

خبرنگار صدا و سیما: حمایت از تیم ملی چگونه انجام شد و آیا جلسه‌ای با بچه‌های تیم ملی داشتید؟

سید جواد هاشمی: ما آنجا بچه‌های تیم ملی را می‌دیدیم، چون هم‌هتل‌ بودیم اما جلسه‌ای نه. آخر حمایت یعنی چه؟ در جام جهانی برزیل، هنرمندان بیش از ۱۰۰ هزار عکس با مردم از سراسر دنیا گرفتند. حمایت به چه معناست؟ من می‌خواهم بگویم به ما اصلا احترام گذاشته نشد.

هنرنیوز: به اینجا که می‌رسیم متوجه می‌شویم ملت و رسانه‌ها به این دوستان حمایت کننده عزیز بدهکار نیز هستند. چرا؟ به این دلیل که پرسیدند چگونه و با چه هزینه‌ای رفتید؟! به این دلیل که رسانه‌ها این موضوعات را پی گیری کردند؟! یا به این دلیل که از برخی عکس ها تعجب کردند و آن را در شأن ملت و تیم ملی ندانسته‌اند؟! چرا که شما مثلاً نماینده ملت ایران در آنجا بودید. راستی سوقاتی ملت ایران همین عکس گرفتن‌‌هایتان بود و دیدن چند دقیقه ای تان در هتل؟!

فکر می‌کنیم این شما هستید که باید بگویید حمایت یعنی چه؟! آیا عکس گرفتن با ایرانی‌هایی که در آنجا هستند و شاید هم جزو طرفداران خودتان هستند حمایت از تیم ملی محسوب می‌شود؟! بی‌تعارف بگوییم چگونه و با کدام وجدان خوشگزرانی خود را به پای حمایت از تیم ملی می‌گذارید و حق به جانب هستید؟! نکند به دلیل اینکه رسانه‌ها به دنبال پاسخ روشنی هستند می‌گویید به شما احترام گذاشته نشده است؟!

خبرنگار صدا وسیما: هزینه سفر چگونه تامین شد؟

سید جواد هاشمی:
من خانه‌ام را فروختم و با پول شخصی‌ام یک‌سری هنرمند را به برزیل بردم تا کاری را که دوست داشتم انجام بدهم.

هنرنیوز: آ‌ها، دست شما درد نکند.
کد خبر: 73266
Share/Save/Bookmark
نظرات : ۲
نادي : 
ازتعدادي بازيگردرجه چهاروپنج وشش تلويزيون چه انتظاري داريد ؟ از جواد هاشمي وشريفي نيا وبازيگران زني كه به لطف خودنمايي وبازي جلف خودشان را اهل هنر مي دانند چه انتظاراتي داريد ؟
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۳:۳۴:۵۹
 
نادي : 
ازتعدادي بازيگردرجه چهاروپنج وشش تلويزيون چه انتظاري داريد ؟ از جواد هاشمي وشريفي نيا وبازيگران زني كه به لطف خودنمايي وبازي جلف خودشان را اهل هنر مي دانند چه انتظاراتي داريد ؟
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۳:۳۴:۱۷