نماینده قزوین :«سعد السلطنه» نمونه موفق برای تشویق سرمایه گذاری بناهای تاریخی
نماینده قزوین :«سعد السلطنه» نمونه موفق برای تشویق سرمایه گذاری بناهای تاریخی
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شهری مانند قزوین و در گستره دیگر نقاط ایران، کیفیت احیاء و بهره برداری از مجموعه تاریخی سعد السلطنه می تواند نمونه موفق برای تشویق سرمایه گذاران و همینطور اجرای طرح هایی از این دست باشد.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
به گزارش هنرنیوز؛داود محمدی  افزود: گستردگی بناهای تاریخی در کشور ما و ضرورت توسعه گردشگری به عنوان یکی از صنایع پیش برنده اقتصاد مقاومتی می تواند در دوره پیش‌رو نقش و جایگاهی مثال زدنی برای مجموعه ای مانند صندوق احیاء به وجود بیاورد. چرا که کارکرد این صندوق، از هر بعدی اثر مستقیم بر استفاده از ظرفیت های داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به احیاء مجموعه سعد السلطنه قزوین توسط سرمایه گذاران صندوق احیاء ادامه داد: این کار با توجه به کیفیت مرمت و تعریف کاربری های مختلف برای بخش های متفاوت مجموعه تاریخی سعد السلطنه باعث دمیدن روحی تازه در کالبد بناهای تاریخی شهر قزوین شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسای صندوق احیاء (صابتا) وی افزود: در شهری مانند قزوین و در گستره دیگر نقاط ایران، کیفیت احیاء و بهره برداری از مجموعه تاریخی سعد السلطنه می تواند نمونه خوبی برای تشویق سرمایه گذاران و همینطور اجرای طرح هایی از این دست باشد.

محمدی ادامه داد: در ماه های اخیر طبق گزارش هایی که در اختیار ما قرار گرفته، تعداد قابل توجهی گردشگر با هدف بازدید از این مجموعه تاریخی به قزوین آمده اند و این در حالی است که هنوز مدت زیادی از پایان کار مرمت کاروانسرای سعد السلطنه نمی گذرد و فرصت کافی نیز برای بهره برداری از تمام ظرفیت آن وجود نداشته است.

به همین دلیل می توان پیش بینی کرد که با بهره برداری حداکثری از ظرفیت این مجموعه و همینطور معرفی بیشتر و ایجاد شهرت برای آن شاهد جذب گردشگران بیشتری خواهیم بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر همین اساس است که می توانیم در صورت برنامه ریزی دقیق و بلند مدت و همینطور کارشناسی به آینده حوزه مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی و احیاء آنها امیدوار باشیم و این چراغی است که پیش روی صندوق احیاء قرار گرفته است. مجموعه هایی مانند سعد السلطنه در شرایط کنونی می توانند باعث شوند که صندوق احیاء در بازار جذب سرمایه ایران سر خود را بالا نگه دارد و با اعتماد به نفس کامل خود را به عنوان یک ظرفیت نهفته و البته پر بازده به فضای اقتصادی معرفی کنند.
کد خبر: 90096
Share/Save/Bookmark