«همسران» زوج‌ها را کنار هم می‌نشاند نه مقابل هم
فرهاد جم در گفتگو با هنرنیوز:
«همسران» زوج‌ها را کنار هم می‌نشاند نه مقابل هم
انبوه شبکه های رسانه ای باعث شده تا سلیقه مخاطبان تغییر کند. شاید ما سریالی مانند "همسران" نداریم؛ که بعد از سال ها هم چنان در اذهان باقی بما ند و هنوز هم مخاطب پسند باشد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
فرهاد جم در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که چرا سریال‌های ساخته شده در سال‌های اخیر همانند سریال‌های گذشته هم چون مجموعه «همسران» در ذهن مخاطب نمی‌ماند و اثر گذار نیست؛ گفت: این مبحث نیاز به توضیح زیادی دارد؛ اما از نگاه من در یک جمله می‌توانم بگویم که زمان تغییر کرده و آدم‌ها و خواسته‌های آن‌ها هم تغییر کرده است. الان در مقایسه با سال 1372یعنی بیست سال پیش شرایط خیلی تغییر کرده است. تعداد رسانه‌ها هم بسیار زیاد شده است و دسترسی به آن‌ها آسان، تغییر سلیقه مردم در طول این سال‌ها می‌تواند از علت‌های این موضوع باشد. به نظرم شاید درحال حاضر ساختن سریال‌های ساده‌ای با مضامین ساده که همه آدم‌ها درگیر آن هستند جذابیت‌های لازم را ندارد. به هر حال بنده قبول دارم که سریال‌هایی که ساخته می‌شود مانند گذشته مخاطب را در گیر نمی‌کند و بیننده لحظه شماری برای دیدن آن مجموعه ندارد. شاید برخی سریال‌ها باعث خلوت شدن خیابان‌ها بشود؛ اما بعد از دوهفته که از پایان کار می‌گذرد مردم سریال را فراموش می‌کنند و آن مجموعه در اذهان مردم باقی نمی‌ماند.
بازیگر سریال «همسران» ویژگی‌های سریال‌هایی را که در گذشته پخش می‌شد؛ این گونه عنوان نمود: اولین ویژگی این سریال‌ها ساده بودن و به قول معروف بی شیله پیله بودن آن‌ها بود. دلیل دیگر آنکه بسیار مهم است قصه‌ها و موضوعاتی است که در آن دوران سریال‌ها به آن می‌پرداختند؛ که این قصه‌ها از دل خود مردم بیرون می‌آمد و مردم این دغدغه‌ها را می‌شناختند و به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کردند. مخصوصاً در سریال همسران من خودم از نزدیک شاهد این موضوع بودم ومی دیدم که عکس العمل مردم به چه صورت می‌باشد. «همسران» همسران را کنار هم می نشاند نه در مقابل هم. شاید کم بودن شبکه‌های متعدد هم یکی دیگر از این دلایل بود.
وی در ادامه افزود: من هم خودم دوست دارم سریالی ساخته شود که مخاطب آن را باور کند و با آن هم ذات پنداری کند. خودم به شخصه هنوز منتظر هستم؛ که یک فیلم نامه خوب پیشنهاد شود؛ که آن ویژگی‌های لازم را داشته باشد. شاید به این دلایل مدتی است؛ که حساس و گزیده کار شده‌ام. برای انتخاب نقش‌هایم به شدت سخت گیر شده‌ام و بیشتر زمانم را به نوشتن و کارگردانی می‌گذرانم.


جم در بیان این مطلب که چه چیزی باعث شد که شما به سمت اجرا بروید؛ گفت: مجری‌گری مسابقه «از کی بپرسم» تقریباً برای سال گذشته بود و اطلاع ندارم که هنوز پخش می‌شود یا نه اما اینکه قبول کردم به عنوان مجری دراین برنامه حضور پیدا کنم بر می‌گردد به زمانی که کار پیشنهاد شده و شرایط خودم که باعث می‌شود کاری را قبول کنم یا نه. شرایط حاشیه‌ای همیشه نمی‌گذارد که انتخاب‌ها‌‌‌ همان گونه که دوست دارید بشود. همه چیز را نمی‌شود ندید گرفت. در برخی موارد بنا به دلایلی بازیگر انتخاب‌هایی می‌کند که شاید صد در صد مورد تایید او نباشد. اما تا جایی که امکان دارد خودم در کار‌هایم سعی می‌کنم که این شرایط تاثیر روی روند کاری‌ام نگذارد. اما فکر می‌کنم اینکه اجرای این برنامه را قبول کردم خیلی هم بد نشد. شخصاً این ارتباط با مردم را دوست می‌داشتم.
بازیگر سریال «پول کثیف» در بیان این مطلب که مشغول به چه کاری هستید؛ گفت: جدیداً در مجموعه‌ای به کار گردانی محمد رضا آهنج در نقش کوتاهی حضور پیدا کردم. البته سریال هنوز در مرحله تولید به سر می‌برد. فکر می‌کنم این سریال یک پروسه یک ساله باشد آخرین اسمی که برای این سریال انتخاب شد و با توجه به اطلاعات بنده «آسمان من» بود که نام گذاری شد. موضوع این سریال درارتباط با دوستان عزیزی است که در هواپیما مسئول امنیت پرواز مسافرین هستند. ومن دراین سریال در نقش یک دکتر روان پزشک ایفای نقش می‌کنم که البته تصویر برداری پلان‌های من به پایان رسیده است. هم چنین درگیر دو کار نمایش هستم که برای ساختش می‌خواهم اقدام کنم.
کد خبر: 64761
Share/Save/Bookmark