نقش مشاوران در «مدیریت مدرن» از معاون‌ها مهمتر است
محمد رضا اسلاملو در گفتگو با هنرنیوز:
نقش مشاوران در «مدیریت مدرن» از معاون‌ها مهمتر است
یک کارگردان پیشکسوت سینمای ایران معتقد است در مدیریت مدرن بحث مشاوره خیلی مهم است و مدیر موفق، مدیری است که از مشاوران قوی و آگاهی برخوردار باشد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
محمد رضا اسلاملو کارگردان پیشکسوت سینمای مستند و داستانی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به مشاوران مدیران هر حوزه‌ای گفت: بنده بر این باورم اگر هر مدیری در همه رشته‌ها – البته روی سخن من، فعلا در مورد مدیران فرهنگی و سینمایی و تلویزیونی است – از مشاوران آگاه و قوی و نه مشاوران تعریف و تمجید کن برخوردار باشد می‌تواند خیلی بهتر و شفاف‌تر از زیر مجموعه کار‌هایش با خبر باشد و این باخبری می‌تواند منجر به اتخاذ به موقع تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری شود. لذا معتقدم مشاوران یک مدیر ارشد باید نظر انتقادی و همراه با اصلاح امور به کارهای مدیر خود داشته باشند.

کارگردان فیلم مستند سینمایی «یازده سپتامبر، جعبه سیاه» اضافه کرد: شک نکنید که «مشاوران» مدیر خیلی مهم‌تر از «معاونین» یک مدیر هستند چرا که معاونین معمولا در خدمت کارهای اجرایی هستند. اما این مشاوران هستند که می‌توانند در مورد اصلاح امور و ارتقای زیر مجموعه یک مدیریت، مشاوره‌های اصلاحی به مدیر ارائه دهند.

محمد رضا اسلاملو در مورد سینمای انقلاب اسلامی تصریح کرد: سینمای انقلاب اسلامی برای همه چیز، برای عالَم، برای بشریت و برای آینده حرف دارد. در ایران، انقلابی شده که مبنای آن دین الهی است و شما در سینما به فاصله زمین تا آسمان حرفی برای گفتن خواهید داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» اضافه کرد: معتقدم سینما باید به گونه‌ای باشد تا اگر تماشاگر از سینما بیرون می‌آید بلافاصله احساس کند روحش متعالی شده و رفعت پیدا کرده است. در حال حاضر سینمای ما زمینی و چه بسا زیر زمینی است تا اینکه آسمانی باشد. البته منظور من این نیست که وضعیت سینمای کشور بد است. اما باید گفت این سینما در حد انقلاب اسلامی نیست و فیلمسازان و مسئولین سینمایی ما نباید به این نوع سینما قانع باشند.

محمد رضا اسلاملو با اشاره به رسانه ملی و تغییر و تحولی که در چند ماه اخیر در این سازمان روی داده است گفت: معتقدم صدا و سیما باید «اتاق فکر» داشته باشد. با مشکلاتی که متاسفانه تلویزیون طی دوره‌های گذشته برایش به جا مانده است تصور می‌کنم تلویزیون نیاز به ترمیم ندارد بلکه نیازمند یک عمل جراحی است چرا که وضعیت تلویزیوین از سطح ترمیم عبور کرده است.

این کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: باید باب انتقاد صحیح از رسانه ملی توسط منتقدان آگاه، دلسوز و دغدغه‌مند باز شود. از سوی دیگر معتقدم باید تلویزیون از نیش و کنایه به این و آن دست بردارد و به گفته حضرت امام (ره) همچمون یک دانشگاه عمل کند.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در مورد وضعیت این فیلم و اینکه چرا مشکل تدوین نهایی این فیلم و همچنین بحث اکران آن با توجه به همه زحماتی که کشیده شده است مرتفع نشده است گفت: من صادقانه وارد تولید فیلم «شهابی از جنس نور» شدم و زحمت‌های طاقت فرسایی نیز برای تولید این فیلم در خارج از کشور کشیده شد که امیدوارم این تلاش‌ها و زحمات دوستانی که با من در تولید این فیلم همراه بودند نادیده گرفته نشود و وضعیت این فیلم هر چه زود‌تر مشخص گردد. لذا من تلاش خودم را انجام دادم و هنگامی هم که صداقت ببینم، دلم قُرص خواهد شد و می‌ایستم. ولی احساس می‌کنم که در این مورد با بنده صادقانه برخورد نشده است. بنابراین هنگامی که چنین رفتارهایی را مشاهده می‌کنم مسلما رغبتی هم برای ادامه کار نمی‌بینم. اگر فضا عوض بشود من هم حتما ادامه خواهم داد.

اسلاملو یاد آور شد : درحالی که من برای تولید این اثر، خیلی با پشتکار جلو رفتم اما دیدم که با صداقت با من برخورد نشد. این در حالی است که تمام جنگ ما برای همین ارزش‌ها بود. من نزد خدای خودم در مورد تولید فیلم « شهابی از جنس نور» سربلندم چرا که هر آنچه را که از دستم بر می‌آمد برای این فیلم انجام دادم.
کد خبر: 79828
Share/Save/Bookmark