موانع گردشگری را برمی‌داریم
معاون اول رییس جمهور :
موانع گردشگری را برمی‌داریم
معاون اول رئیس جمهور از عزم جدی دولت برای حذف موانع پیش روی صنعت گردشگری خبر داد و گفت: برای تبادل تجربیات و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک آمادگی داریم.
 
تاريخ : دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۹
به گزارش هنرنیوز ، اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور - در مراسم افتتاحیه کنفرانس همدان ۲۰۱۸ با اشاره به جایگاه و ظرفیت گردشگری ایران بیان کرد: گردشگری ظرفیت مهمی برای نزدیکی کشورها و یافتن راه‌حل‌های منطقی در مشکلات منطقه‌ای دارد. مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به عنوان سازمان گسترده و فراگیر فرصت این هم اندیشی و نزدیکی دیدگاه‌ها و غلبه بر چالش‌ها را فراهم کرده که باید از آن استفاده مطلوب و جامع کرد. در چارچوب این مجمع می‌توان همکاری و تعامل سازنده‌ای بین کشورهای آسیا فراهم کرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مصمیم با برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه‌نگر توأم با آینده‌نگری و استفاده از تجربه دیگر ملل آسیایی در تعامل مثبت و همه جانبه با ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و مناسب، صنعت گردشگری را جایگزین منابع و سایر درآمدها به ویژه نفت قرار دهیم.

جهانگیری در ادامه به رفتار و سیاست‌های کشور آمریکا اشاره کرد و افزود: در شرایطی که باید از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات جامعه بین‌المللی و نزدیکی ملت‌ها در جهت گسترش صلح و امنیت پایدار استفاده کنیم، رفتارهای خارج از عرف رئیس جمهور آمریکا در قبال مردم ایران و خروج یک جانبه از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانبه به رغم پایبندی ایران به تمام تعهداتش که به تأیید آژانس بین‌المللی رسیده است نشان از عدم درک صحیح مقامات آمریکا از مسائل بین‌الملل و راه‌حل‌های مبتنی بر دیپلماسی و گفت‌وگو دارد.

وی با محکوم کردن رفتار غیرقانونی و سیاست غلط دولت آمریکا بار دیگر تأکید کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم با ایستادگی در برابر این سیاست‌های غلط عملا ثابت کنند در دنیای جهانی تحریم ابرازی ناکارآمد و منسوخ شده است و نمی‌تواند برای ملت‌ها مانع ایجاد کند.

وی بیان کرد: به رغم تحریم‌ها ما مصمیم با ایجاد تعامل در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری با همه کشورها مخصوصا در حوزه آسیا سرمایه‌گذاری‌های مشترک داشته باشیم و از هم وطنان ایرانی از اقصی نقاط جهان استقبال می‌کنیم. آماده‌ایم دانش خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم و از دانش آن‌ها استفاده کنیم.

او سپس با ابراز امیدواری از انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا که ایران را مسیر تحول قرار دهد، گفت: امیدواریم ظرفیت بالای این استان در بخش‌های مختلف به مردم کشورهای آسیایی و همه دنیا شناسانده شود و همدان به عنوان مقصد جدید گردشگری مورد اقبال قرار گیرد.

به گزارش ایسنا ، جهانگیری در پایان سخنانش بیان کرد: علاقه‌مند بودم در این سفر به شهرهای ملایر، تویسرکان، اسدآباد و نهاوند طبق قولی که داده بودم بروم و قرار بود درباره توسعه استان و طرح‌های آن‌ها صحبت‌هایی داشته باشم اما این رویداد همزمان با برنامه‌های هفته دولت شد اما محروم از ادامه سفر هستم ولی قول می‌دهم در اولین فرصت به این استان برگردم.
کد خبر: 96928
Share/Save/Bookmark