خطوط قرمز خاصی نداشتیم /  شاهد آثار منتقدانه و نو هستیم
در نشست خبری جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور مطرح شد؛
خطوط قرمز خاصی نداشتیم / شاهد آثار منتقدانه و نو هستیم
دبیر هنری جشنواره کارتون و کاریکاتور در پاسخ به هنر نیوز گفت: ما به جز خطوط قرمزی که همه در کشور ملزم به رعایت آن می باشند هیچ خطوط قرمز دیگری نداشتیم و اتفاقا امسال شاهد آثار منتقدانه و نو خواهیم بود.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۹
به گزاش خبرنگار هنرنیوز ، نشست خبری نهمین جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور ، با حضور وحید نمازی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی و دبیر اجرایی جشنواره، عباس ناصری دبیر هنری و جمعی از اهالی رسانه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
.
وحید نمازی در این نشست خبری گفت: جشنواره کارتون و کاریکاتور استان خراسان شمالی از سال ۸۹ آغاز شده و برای نخستین بار است که نشست خبری این جشنواره در تهران برگزار می‌شود لذا معتقدیم که کارتون و کاریکاتور ظرفیت خاصی برای انتقال مفاهیم اجتماعی دارند، از طرفی استان خراسان چهره‌های مطرحی در این حوزه دارد که این دلایل موجب تصمیم ما برای برگزاری جشنواره باشکوه در هنر کاریکاتور شد.
.
نمازی افزود: اولین دوره جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد؛ اما از دوره دوم به بعد به دلیل موضوعات جشنواره که عمدتاً شعار سال، دغدغه‌های مردم ایران و ... بود، در سطح ملی برپا شد و موضوع این دوره \"روزی حلال\" است.
.
دبیر اجرایی جشنواره ضمن اشاره به برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی در طول جشنواره، اظهار کرد: تاکید هیات داوران در هر دوره بر تولیدی بودن آثار است؛ از آنجایی که تعدادی از هنرمندان حرفه‌ای معمولا در اکثر جشنواره‌ها رتبه کسب می‌کنند، ویژه برنامه‌ای با عنوان چهل سالگی کارتون در نظر گرفتیم تا در دل این برنامه هنرمندان جوان و جویای نام نیز دیده شوند و از حضور خود در جشنواره دلسرد نشوند.
.
در ادامه عباس ناصری دبیر هنری جشنواره درباره کمیت و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد بود. در مجموع ۵۴۰ اثر از ۱۷۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۴۱۵ اثر کارتون و مابقی کاریکاتور بود.
.
وی با بیان اینکه قدرت استان خراسان شمالی در زمینه کاریکاتور به دلیل حضور استاد جواد علیزاده در این استان بوده است خبر داد که موضوع بخش چهره در جشنواره امسال ، چهره استاد جواد علیزاده است، می‌خواستیم از این طریق به این استاد فرهیخته ادای احترام کنیم و قرار است در روز اختتامیه تقدیر شایسته‌ای از او به عمل آید.

عباس ناصری دبیر هنری جشنواره از بهمن عبدی، احمد عربانی ، محمدرضا دوست محمدی، سعید نوروزی و عباس ناصری به عنوان اعضای تیم داوری نهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور یاد کرد و افزود: مراسم اختتامیه و تقدیر از ۱۹ برگزیده این جشنواره، روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه در شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی و دبیر اجرایی جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید مهمترین دستاورد هشت دوره این جشنواره چه بوده است؟ گفت: توجه هنرمندان به جشنواره ، تولیدی بودن آثار و انتخاب موضوعات جشنواره بر اساس دغدغده های کشور و تولید و نشر آثار منتخب از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بوده است.

وی در مورد سوال بعدی هنرنیوز که پرسید آیا آثار منتخبین چاپ خواهد شد خبر داد که آثار منتخبین تمامی دوره ها در کتابی چاپ خواهد شد و سعی می‌کنیم این آثار را در نمایشگاه‌های متعددی در اقصی نقاط کشور برگزار کنیم.

.عباس ناصری دبیر هنری جشنواره هم در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید خطوط قرمز شما در این جشنواره چه بوده است گفت: ما به جز خطوط قرمزی که همه در کشور ملزم به رعایت آن می باشند هیچ خطوط قرمز دیگری نداشتیم و اتفاقا امسال شاهد آثار منتقدانه و نو خواهیم بود.
کد خبر: 96964
Share/Save/Bookmark