ششمین روز نمایشگاه کتاب هم ورق خورد
ششمین روز نمایشگاه کتاب هم ورق خورد
ششمین روز سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم در مصلا میزبان علاقه‌مندان کتاب بود. در این روز چند مسئول و چهره سیاسی نیز از نمایشگاه دیدن کردند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
به گزارش هنرنیوز ، ششمین روز از نمایشگاه کتاب تهران در حالی به پایان رسید که اردوهای دانش‌آموزان همچنان ادامه داشت و نمایشگاه کتاب میزبان سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی، محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی امیری بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب درباره خرید کتاب‌های خارجی با نرخ رسمی ارز، مکان برگزاری نمایشگاه، واسپاری امور به صنف و این‌که نمایشگاه کتاب تحت تملک وزارت ارشاد و صنف است، حرف زد. سیدعباس صالحی درباره کتاب‌هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند اما به ناشران آن‌ها گفته شده است که این کتاب‌ها را در نمایشگاه نفروشند، اظهار کرد: فضای نمایشگاه کتاب در مالکیت وزارت ارشاد و اصحاب صنف است. قبل از این شاهد سرک‌کشیدن‌ کسانی که خارج از این مجموعه بودند، بودیم اما این موضوع به طور کامل حل شده است و مجموعه‌های بیرونی در امور نمایشگاه دخالت نمی‌کنند و دیگر شاهد سرک‌کشیدن‌ها در محیط نمایشگاه نیستیم.

همچنین یحیی دهقانی، معاون امور اجرایی نمایشگاه کتاب، از وصول ۸۶ پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه خبر داد و گفت: در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم و رای قطعی درباره آن‌ها صادر نشده، اما برخی غرفه‌ها برای یک روز بسته شده‌اند و برخی تا پایان نمایشگاه کتاب و تعدادی هم علاوه بر بسته شدن از نمایشگاه‌های استانی محروم شده‌اند.

یکی از حاشیه‌های روز ششم نمایشگاه کتاب باز هم صف بستن برای امضا گرفتن بود؛ رستاک حلاج، ترانه‌سرا و خواننده، میهمان یکی از ناشران بود که صف طولانی برای گرفتن امضا از او در حیاط مصلا بسته شده بود.
کد خبر: 96324
Share/Save/Bookmark