کمک شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر صرفا مالی نیست
کمک شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر صرفا مالی نیست
شهردار تهران در واکنش به خبر کمک ۸ میلیارد تومانی شهرداری به جشنواره فیلم فجر گفت: کمک شهرداری به این جشنواره صرفا مالی نیست.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۳
به گزارش هنرنیوز ، پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه گردهمایی یک هزار و ۵۰۰ مدیرمدرسه تهران در برج میلاد به خبرنگاران توضیح داد: موضوع کمک شهرداری به این جشنواره مربوط به دو روز گذشته نیست و شهرداری همواره به این جشنواره‌ها کمک می‌کرده، ضمن اینکه کمک شهرداری صرفا مالی نیست بلکه می‌تواند در حوزه تبلیغات یا اجاره سالن‌ها باشد.

وی ادامه داد: جشنواره‌ها مهم هستند اما اقدامات ما نیز در چارچوب قانون و امکانات خواهد بود.

به گفته شهردار تهران، ارائه اعتبار به جشنواره که همیشه پول نیست بلکه می‌توان از امکانات شهرداری در اختیار آنها قرار داد.

حناچی همچنین در مورد از سرگیری پرداخت ۲ درصد از بهای تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری نیز گفت: می‌خواهیم فضای مناسبی را برای فعالیت کسب و کارهای اینچینی فراهم کنیم اما باید منافع دراز مدت شهر را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ۲ درصد عوارض از بهای هر کرایه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان می‌شود که البته از یاد نبریم از آسفالت خیابان استفاده می کنیم و خودرو نیز هوا را آلوده می کند.
وی در پاسخ به این سوال که در آستانه سالگرد پلاسکو قرار داریم و چه خبر خوبی برای آتش نشانان دارید، افزود: شرایطمان بعد از حادثه پلاسکو چه به لحاظ تجهیزات و امکانات به خصوص در مورد برج‌های بلند کاملا متفاوت شده است و آتش نشانان یکی از دستگاه‌های آماده کشور هستند که در همه حوادثی که جنبه ملی داشته باشد حاضر می شوند به گونه‌ای که حتی امروز در کنارک مستقر شدند و من بابت تلاش آنها تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تهران در برابر حوادث آمادگی دارد اظهار کرد: تهران در برخی از حوزه‌ها برغم گفته‌ها وضعیت بهتری از برخی استان‌ها دارد.

وی تاکید کرد که باید آموزش به جای ترس در برابر حوادث طبیعی اولین گام در برابر برخورد با بحران‌ها باشد.

حناچی تصریح کرد: کشور ما روی گسل‌های اصلی و فرعی قرار دارد و بارها زمین لرزه‌های مختلفی را تجربه کرده‌ایم و باید به جای ترس آموزش ببینیم.

شهردار تهران با بیان این که طرح مدرسه آماده اولین گام در راستای آموزش است، گفت: آموزش موضوع مهمی است چرا که فرزندانمان باید یاد بگیرند به جای ترسیدن سطح آمادگیشان در برابر حوادث را ارتقاء دهند و آموزش از اصلی ترین مسائل زیر بنایی و تاثیر گذار است و به همین دلیل تجهیزاتی را برای مدارس ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تهران با فرونشست ۳۶ سانتیمتری مواجه است، تصریح کرد: اگر تهران ۳۶ سانتیمتر نشست می‌کرد ما نمی‌توانستیم به راحتی تردد کنیم هر چند که نشست زمین دارای دلایل مختلفی از جمله برداشت زیاد از آب‌های زیر زمینی است که باید تاب آوری تهران را افزایش دهیم.

ایرنا
کد خبر: 97873
Share/Save/Bookmark