کیانوش عیاری با «خانه پدری» به فرهنگسرای ابن سینا می آید
۵ اسفند ماه
کیانوش عیاری با «خانه پدری» به فرهنگسرای ابن سینا می آید
پنجاه و یکمین نشست باشگاه فیلم ایران زمین فرهنگسرای ابن سینا،بااکران و نقد وبرسی فیلم"خانه پدری" به کارگردانی کیا نوش عیاری روز دوشنبه ۵ اسفند ماه برگزار می شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲،فیلم سینمایی "خانه پدری"به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری ساخته شده است .فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار ) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی ، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) ‌کاراکتر اصلی این فیلم را،که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌‌کنند.
کیانوش عیاری در سال ۱۳۳۰ در اهواز به دنیا آمده است وی دارای مدرک دیپلم است و کارش را از سینمای آزاد آغاز کرد و پس از ساخت چند فیلم ۸ میلیمتری به سینمای حرفه ای راه یافت.
۳فیلم اول او جزو بهترین‌های آن سال‌ها بود. بطوریکه تنوره دیو در چهارمین جشنواره و آن‌سوی آتش در ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آوردند.
عیاری گرچه در سال‌های اخیر در سینما و به سبب ساخت سریال روزگار قریب حضوری مستمر در سینما نداشته است اما دو فیلم اخیرش؛ "بیدار شو "و"آرزو و سفره ایرانی" نیز نمونه بارزی از سینمای تجربی اوست.
سریال روزگار قریب ترکیبی از مضامین اجتماعی فیلم‌های قبلی عیاری هم محسوب می‌شود.
برخی از آثار و افتخارات کیانوش عیاری:
۱۳۶۴ ، تنوره دیو ،سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در چهارمین جشنواره فیلم فجر
۱۳۶۵ ، شبح کژدم
۱۳۶۶ ، آن سوی آتش سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در ششمین جشنواره فیلم فجر
۱۳۶۷ ، روز با شکوه
۱۳۷۰ ، دو نیمه سیب
۱۳۷۱ ، آبادانیها
۱۳۷۴ ، شاخ گاو
۱۳۷۵ ، مجموعه تلویزیونی خانه به خانه
۱۳۷۷ ، بودن یا نبودن
۱۳۷۸-۷۹-۸۰ ، سفره ایرانی
۱۳۸۳ ، بیدارشو آرزو
۱۳۸۱-۸۶ ، نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی روزگار قریب
علاقمندان به حضور در این برنامه که با حضور جواد طوسی به عنوان منتقد،ا سید ذکریا هاشمی ،کارشناس فیلم ، کیانوش عیاری کارگردان روز دوشنبه ۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد ،می توانند ساعت ۳۰/۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس ، فاز یک ، خیابان ایران زمین شمالی حضور بهم ر سانند و یا حهت کسب اطلا عات بیشترمی توانند با شماره ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس حاصل فر مایند.

کد خبر: 69522
Share/Save/Bookmark