اولین کارگاه تخصصی «خط در گرافیک» در جمکران برگزار می‌شود
به همت جامعه ایمانی مشعر
اولین کارگاه تخصصی «خط در گرافیک» در جمکران برگزار می‌شود
 
تاريخ : يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

به گفته دبیر سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت، نخستین کارگاه‌ِ «کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوشنویسی» در روزهای ۴ و ۵ مرداد ۹۶ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش هنرنیوز، حجت‌الاسلام علی اصغر دشمیر، دبیر سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت گفت: دبیرخانه سوگواره‌ها با هدف ارتقاء سطح علمی و تخصصی هنرمندان و طراحان هیأتی قصد دارد مجموعه کارگاه‌های تخصصی آموزش هنری با عنوان «هیأت‌هنر» برگزار کند. دوره‌های «هیأت‌هنر» در عرصه گرافیک، با دوره‌هایی با عنوان «کاربردهای خط در گرافیک» در چهار سرفصل آموزشی آغاز می‌شود: کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوشنویسی، کاربرد خط در گرافیک با گرایش دست نویس (دست‌آزاد، Handwriting)، کاربرد خط در گرافیک با گرایش خط ماشینی (تایپی) و کاربرد خط در گرافیک مبتنی بر ساختار هندسی (ساختار گرایانه).
اولین سرفصلِ دوره «کاربردهای خط در گرافیک»، تحت عنوانِ کارگاه‌ِ «کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوشنویسی» در روزهای ۴ و ۵ مرداد ۹۶ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
دشمیر تأکید کرد: دبیرخانه سوگواره از همان ابتدای فعالیت به ضرورت و لزوم امر آموزش و ارتقاء سطح کیفی هنرجویان و طراحان واقف بود؛لذا از دومین دوره سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت، در کارگاه‌هایی به صورت تخصصی وارد مباحث تئوری و عملیِ «هیأت‌هنر» شدیم. به امید خدا چهارمین دوره از مجموعه کارگاه‌های هیأت هنر با عنوان کاربرد خط در گرافیک با پرداخت ویژه‌ای به مباحث عناصر تصویری و عناصر نوشتاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: تلاش شده تا در این کارگاه از تخصص و تجربیات اساتید مسلم گرافیک و خوشنویسی کشور چون آقایان مسعود نجابتی، علی رضائیان (تعلیق، نستعلیق، شکسته نستعلیق)، ناصر طاووسی (رقاع و توقیع)، محمدتقی اسدی (ثلث، نسخ، محقق، ریحان) استفاده شود. قرار است در طی این دوره فشرده تخصصی، اساتید وارد تحلیل و آموزش خطوط کهن این مرز و بوم، و مباحث خوشنویسی شوند؛ و هنرجویان را با ظرافت و پیچیدگی‌های این خطوط درگیر کنند. و در نهایت کاربردها و نحوه استفاده استاندارد و صحیح این خطوط را در گرافیک آموزش خواهند داد.
حجت‌الاسلام دشمیر یادآور شد: اولین کارگاه تخصصی خط در گرافیک به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور بیش از هفتاد گرافیست در روزهای ۴ و ۵ مرداد ۹۶ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: 94830
Share/Save/Bookmark