در پستوی خانه سینما چه خبر است؟
نامه‌ای از یک تهیه‌کننده؛
در پستوی خانه سینما چه خبر است؟
 
تاريخ : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۶
نامه‌ای از یک تهیه کننده با امضای محفوظ به پایگاه خبری «هنرنیوز» ارسال شد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

در شرف نفس‌های آخر هیئت مدیره و عامل خانه سینما خبرهایی است. در این خانه در پستوی پنهان این خانه در اتاق‌های بسته این خانه در طبقه پشت‌بام و در زیرزمین این خانه چه خبر است. در لابه‌لای دفاتر حساب و کتاب این خانه که نه من می‌دانم و نه تو؛ چه خبر است در سفرهای خارجه و دلارهای پنهان و آشکار. اصلاً در فرودگاه و در گیت آن طرف آب چه خبر بود. دلارها را ول کن اسامی را بچسب کی رفت کی آمد، کی در لیست است. بابا مهم حفظ این خانه است. این چیزها مهم نیست!! مهم فقط صنوف سینماست.

در ادامه نامه آمده است: عجب حکایتی دارد این رسم روزگار، چه می‌شود که هر دوره‌ای که قرار است هیئت مدیره و مدیر عامل این خانه بروند و به پایان خط رسیده‌اند. نامه‌نگاری‌ها، مصاحبه‌ها،‌ حمایت‌ها و جوسازی‌ها شروع می‌شود. نمی‌دانم شاید کسی جرأت حساب‌کشی را پیدا نکند یا نه شاید اگر کسی که مدیر عامل بود و ماهیانه دو میلیون و نیم حقوق از دولت ما گرفت و به همان دولت دهن‌کجی کند و پز غیردولتی را بگیرد. شاید موقع گذشتن از این حقوق همین اداها را در می‌آورد. شاید ما هم جای او بودیم نان دولت را می‌خوردیم و ناسزا دولت را می‌گفتیم که از قافله عقب نمانیم. این مقدمه بود برنامه‌ای که به امضاء تعدادی از سینماگران به حمایت از مدیرعامل خانه سینما به چاپ رسیده که حائز اهمیت و به چند نکته آن اشاره می‌کنیم. اولاً دوره هیئت مدیره خانه سینما و مدیرعامل رو به پایان است و همان سناریو قبلی تکرار شد که به نظر می‌رسد نخ‌نما و واحدهای آن پاس شده است.

احساس می‌شود این حرکت‌ها بو می‌دهد و اساساً اگر کسی دلسوز نظام و سینما باشد در این شرایط حساس سعی در آرام کردن دارد تا اینکه هنگام رفتن دست به هر حرکتی بزند. با چند نفر از امضاءکنندگان صحبت کردیم آنان اعتقاد داشتند که ما به حساب حمایت از صنوف و خانه سینما امضاء کردیم که حق هر عضوی است اما بعداً متوجه شدیم حرکت سیاسی بوده و به نام مدیر عامل خرج شده است و به شدت مورد غضب واقع شد.

دوماً در شرایطی که مدیر عامل محترم مبلغ ماهیانه دو میلیون و نیم و به همین اندازه مدیران دیگر خانه سینما حقوق از دولت می‌گیرند و به کار شخصی خودشان از جمله ساخت سریال‌های مناسب و فیلم‌های 90 دقیقه‌ای می‌رسند چرا باید این سنگر پر از نعمت را رها کنند.

سوماً وقتی سفرهای دویست میلیون تومانی برای چند روز و برای فقط چند نفر خاص در بلاد غرب در دستور کار این خانه است و تصمیم آن هم برای دوستان و بعضی از امضاءکنندگان در پیش است چرا باید خانه رها کرد.

چهارماً وقتی همه ساله به بهانه جشن خانه صدها میلیون تومان هزینه حقوق برگزارکنندگان و جشن می‌شود. چرا باید این سنگر را رها کرد. نگارنده این نامه چند درخواست و پیشنهاد به هیئت مدیره و مدیر عامل خانه سینما و چند درخواست و پیشنهاد به معاونت سینمایی دارد.



** اول از خانه سینما:

به گزارش هنرنیوز؛ این تهیه‌کننده در ادامه نامه پیشنهاداتی به خانه سینما داده که به این شرح است؛

1- با توجه به اینکه اردوکشی خیابانی در دوره‌ای مطرح و خوشبختانه از طریق مردم منسوخ شد و به نتیجه‌ای نرسیده است معنی ندارد این حرکت تکراری در سینما اتفاق بیافتد از گروه دیگری خواهش می‌کنیم و استدعا داریم به بزرگواری خودشان لیست حمایت از طرف دیگر را بیرون ندهند.

البته در لیست حمایت از مدیر عامل به بهانه حمایت از خانه سینما افرادی به چشم می‌خورند که دل سوزاتر از خیلی‌ها به نظام و سینما هستند و به همین خاطر اگر قرار بود اردوکشی باشد جوانمردانه و بدون کلک به میدان بیاییم.

2- به خاطر حفظ سینما که همه سینه‌چاک آن شدیم و به حرمت سنوات گذشته که معاونت سینمایی می‌بایست با مجموعه مدیران خانه در جهت پیشبرد سینما هماهنگ باشند. بهتر این است عزیزانمان در هیئت مدیره خانه سینما از خیر این دو ماه مانده پایان دوره مجمع عمومی گذشته و جماعتاً استعفاء دهند تا اتفاقات پیش رو و در اردوکشی‌های نابخردانه ضربه به سینما وارد نشود. به شرط آنکه معاونت حقوق ماهیانه،‌ حقوق بگیران خانه را در این دو ماه قطع نکنند.

3- بخاطر اینکه هیچ شبه‌ای در جهت حساب و کتاب خانه سینما در آینده پیش نیاید. هیئت مدیره محترم خانه سینما اجازه دهند که گروهی حسابرسی تمام مخارج خانه را در این دو سال پول‌هایی که از معاونت گرفته و پول‌هایی که از جاهای دیگر به بهانه هدیه و حمایت از خانه سینما گرفته‌اند و هزینه‌های انجام شده از قبیل حقوق مدیر عامل و کارکنان و هزینه‌های سفر به خارجه و خرج جشن خانه سینما و هزینه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار دهند و به اهل سینما گزارش دهد. تا بعد از این هر مدیر عاملی آمد بداند که آخر دوره‌اش گزارش مالی باید به جامعه سینما بدهد.

4- مدیریت خانه چون نشان داد با مدیریت سینمایی نتوانست تعامل داشته باشد ضربه‌اش به سینما و به بدنه سینما وارد می‌شود.

نصیحت می‌کنم که برای مدیریت بعدی لابی و پشت پرده‌ای نداشته باشند که نفراتی کاندیدا شوند که همان شود که الان هست. بگذارید صنوف آزادانه‌تر تصمیم بگیرند ... با این نیت که عزیزان و مدیران جدید خانه سینما با تعاملی بیشتر سیاست‌های نظام فرهنگی و سینمایی هم‌سو باشند.

5- نصیحت می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم بعد از اینکه از خانه رفتند تلاش برای چوب لای چرخ گذاشتن سینما را فراموش کنند و به فکر فرهنگ مردم و سینمای مردم باشند.

و پیشنهاد آخر اینکه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگردانان توجه کنید و دلسوز نظام فرهنگی کشور باشید و از دشمن قسم خورده قافل نشوید و به خون شهیدان و جانبازان ادای دین کنند که هر چه داریم از صدقه سر این عزیزان است.



** پیشنهاد برای معاونت محترم:

بعد از اینکه هیئت مدیره و مدیرعامل جدید آمدند نوبت شماست که تعامل را در حد اعلاء برسانید و دست در دست خانه سینما به شکوفایی صنوف و سینما برسید.

نسبت به خانه سینما پدری کنید در جهت رفع مشکل بیمه و امنیت شغلی و موارد دیگر سخت بکوشید تا انشاا... در دوره مدیریت شما مشکلات این خانه به حد صفر برسد.

انشاا...

کد خبر: 18500
Share/Save/Bookmark