فعالیت 100 تولید کننده داخلی در تولید نوشت افزار /  برگزاری نمایشگاه از 22 مرداد تا دوم شهریور ماه در کانون پرورش فکری
در نشست مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی مطرح شد؛
فعالیت 100 تولید کننده داخلی در تولید نوشت افزار / برگزاری نمایشگاه از 22 مرداد تا دوم شهریور ماه در کانون پرورش فکری
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، نشست خبری مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، بیستم مردادماه در حسینیه هنر با حضور سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی ، مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش و کبریایی قائم مقام اجرایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار شد.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در این نشست با توجه به ۱۴ میلیون دانش آموز و میلیون‌ها دانشجو ، جم بازار نوشت افزار در کشور را حدود ۴ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اگر این میزان نوشت افزار در کشور تولید شود بی شک 50 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: نوشت افزار علاوه بر کارکرد اصلی اش، کارکرد رسانه‌ای و فرهنگی پیدا کرده است. خیلی ها آن را به عنوان کالایی فرهنگی می‌شناسند. کاراکترهایی که برای نوشت افزار‌های دانش آموزان خلق می‌شود، جنس قهرمان پیدا می‌کند و اینگونه مفاهیم فرهنگی به بچه ها منتقل می‌شود. 

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی خبر داد که در نیمه دوم امسال نوشت افزاری بر مبنای شخصیت فیلشاه تولید خواهند کرد.

به گفته سعید حسینی ، سهم واردات در حوزه نوشت افزار ۷۰ درصد است که می تواند یک تهدید اقتصادی محسوب شود.

وی تصریح کرد: امروز حداقل ۱۰۰ تولید کننده در زمینه تولید نوشت افزار در کشور فعالیت می‌کنند. سهم بازار داخلی در زمینه تولید نوشت افزار ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

  مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی اظهار داشت : امسال بیش از هزار محصول جدید در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی عرضه و حداقل ۷۰۰ نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در کشور برگزار می شود.

مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست رسانه ای با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم از ظرفیت آموزش و پرورش در زمینه به کارگیری نوشت افزار ایرانی اسلامی در کشور استفاده کنیم، اظهار کرد: در زمینه محتوا، ظاهر و نماد‌هایی که در نوشت افزار ایرانی اسلامی استفاده کردیم، غفلت شده است.

 وی افزود: اکثر نوشت افزار‌های ما از خارج از کشور وارد شده اند. البته واردات کار بدی نیست؛ اما اگر کالاها بر اساس قوانین درست تجارت وارد نشوند، تولیدکننده داخلی ضربه می‌خورد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش گفت : ما تمام تولیدکنندگان ایرانی را در زمینه نوشت افزار به مدارس وارد می‌کنیم تا محصولات خود را به آن‌ها بشناسانند. همچنین، در فاز اول جشنواره ایران ساخت که به نوشت افزار مربوط می‌شود، نوشت افزار‌ها را در جشنواره‌ای به دانش آموزان معرفی می‌کنیم. این جشنواره ۲۰ مرداد تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود.

کبریایی قائم مقام اجرایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی نیز خبرداد که نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از ۲۲ مرداد تا دوم شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ساعت ۱۱ تا ۲۳ برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه همین سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.
کد خبر: 96820
Share/Save/Bookmark