ساخت ۱۰ هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در ایران/افتتاح دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ترکیه
تفاهم نامه توسعه همکاری های گردشگری بین ایران و ترکیه به امضاء رسید
ساخت ۱۰ هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در ایران/افتتاح دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ترکیه
تفاهم نامه توسعه همکاری های گردشگری بین ایران و ترکیه توسط مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ماهر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به امضاء رسید.
 
تاريخ : جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸
به گزارش هنرنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه توسعه همکاری های گردشگری بین دو کشور، پس از برگزاری چهارمین کمیته فنی مشترک فعالان بخش گردشگری ایران و ترکیه در هتل لاله تهران، تهیه و تنظیم شد و به امضای مسئولان گردشگری دو کشور رسید.

براساس این تفاهم نامه، طرف ترک برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران و به ویژه ساخت ۱۰ هتل در شهرهای مختلف کشورمان اعلام آمادگی کرده است، همچنین برنامه ریزی برای ایجاد توازن در تبادل گردشگر بین دو کشور از دیگر موارد مورد توافق بین ایران و ترکیه است.

براساس نتایج چهارمین کمیته فنی مشترک گردشگری، طرف ترک آمادگی خود را برای انتقال تجربیات در زمینه بازاریابی و تبلیغات گردشگری به طرف ایرانی اعلام کرده است، همچنین دو طرف از حضور در رویدادهای مختلف حوزه گردشگری ایران و ترکیه استقبال کرده اند.

افتتاح دفتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در ترکیه از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود در عین حال طرف ترک نسبت به ارائه ظرفیتهای آموزشی بخش گردشگری این کشور به بخش خصوصی و دولتی ایران اعلام آمادگی کرد.

همچنین براساس توافق صورت گرفته در این تفاهم نامه، دو طرف در خصوص معرفی ایران و ترکیه در مناطق دوردست دو کشور ، تولید محصولات گردشگری و تعریف بسته های گردشگری جدید اعلام آمادگی کردند.

بنا توافق دو طرف، نشست بعدی کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و ترکیه در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.



****رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری:
همکاری‌های ایران و ترکیه در حوزه گردشگری وارد فاز اجرایی شده است


همکاری های دو کشور ایران و ترکیه در حوزه گردشگری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امشب ۲۳ اردیبهشت ماه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری گردشگری بین ایران و ترکیه، گفت: ایران در تمامی زمینه های گردشگری فرهنگی-تاریخی، طبیعی، زیارتی، گردشگری سلامت(علمی)، گردشگری هنری و گردشگری ورزشی دارای ظرفیتهای قابل توجهی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما از تمامی این ظرفیتها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده می کنیم، از جمله مواردی که در اولویت برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است می توان به تسهیلات صدور ویزا، گسترش اماکن اقامتی، افزایش ارتقاء سطح خدمات، گسترش دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در سایر کشورها و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی اشاره کرد که سرمایه گذاری وسیعی در این حوزه ها آغاز شده است.

سلطانی فر تصریح کرد: از دو سال قبل، حرکت جدیدی برای استفاده از ظرفیتهای بخش گردشگری آغاز شده است و ما علاقه مند هستیم برای توسعه این صنعت، از تجربیات و همکاری های، کشورهای موفق در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه، همکاری های دو کشور ایران و ترکیه در حوزه گردشگری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است، اضافه کرد: کمیته های فنی مشترک باید جلسات خود را به طور منظم برگزار کنند و اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه را به صورت جدی مورد پیگیری قرار دهند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات و نشست های خود با مسئولان گردشگری سایر کشورها، افزود: ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری کشورمان استقبال می کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان اضافه کرد: اراده دو طرف برای گسترش واقعی روابط در حوزه گردشگری، جدی و محکم است.


***وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه:
ایران، ظرفیت و شانس بزرگی در جذب گردشگران فرهنگی-تاریخی دارد


ایران ظرفیت و شانس بزرگی در حوزه جذب گردشگران فرهنگی-تاریخی، طبیعی و زیارتی دارد.

ماهر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری گردشگری بین دو کشور و در دیدار با مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعریف گردشگری صرفا به آفتاب، دریا و ساحل، امری اشتباه است و باید در این صنعت تنوع ایجاد کرد، در این راستا، ایران ظرفیت و شانس بزرگی در حوزه جذب گردشگران تاریخی-فرهنگی، طبیعی و زیارتی دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران صاحب سنت و تجربیات مهمی است، موسیقی، آئین ها، بازی ها، میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری ایران، یک ظرفیت و توانمندی عظیم است که باید به دنیا معرفی شود.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان اینکه، باید به گردشگری تنوع بخشید، یادآور شد: برگزاری روزها و هفته های فرهنگی در ایران می تواند به جاذبه ای بزرگ برای گردشگران سایر کشورها تبدیل شود.

اونال تصریح کرد: گردشگران به تجربه هر آنچه در کشور مقصد وجود دارد علاقه مند هستند و با توجه به اینکه ایران کشوری غنی است و فرهنگی ریشه دار دارد، می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران فرهنگی و تاریخی باشد.

وی گفت: افزایش تعداد پروازها بین دو کشور و برگزاری تورهای تلفیقی، ایران و ترکیه را به اهداف تعیین شده در بخش گردشگری می رساند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در پایان اضافه کرد: مسئولیت اصلی ما ایجاد زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و ترکیه ای برای حضور در بخش گردشگری دو کشور است.
کد خبر: 91474
Share/Save/Bookmark