تلویزیون شرایط را برای ورود اسپانسر مهیا کند
هنرنیوز در گفتگو با یکی از تهیه کنندگان مطرح سریال های نود قسمتی؛
تلویزیون شرایط را برای ورود اسپانسر مهیا کند
محسن چگینی گفت: کمبود بودجه درد مشترک بسیاری از تهیه کنندگان و برنامه سازان است و این موضوع ارتباط زیادی با مدیران ندارد بودجه باید به نوعی دیگر با برنامه ریزی درست تهیه شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
محسن چگینی تهیه کننده موفقی است که درآثار شناخته شده ای همچون «مسافران»، «دزد و پلیس»، «چهارخونه»، «ساختمان پزشکان» و «شب‌های برره» حضور داشته است و با کارگردان های مطرحی مانند مهران مدیری، سروش صحت و سعید آقا خانی نیز همکاری کرده است.

چگینی جزو تهیه کنندگانی است که نه اهل حاشیه است و نه  به مصاحبه  اعتقاد دارد و بسیاری از خبرنگاران زمانی با وی به گفتگو می نشینند که سوال هایی در ارتباط با مسائل مالی پروژه داشته باشند. در صورتی که تهیه کنندگی، آن هم در رسانه ملی یک امر بسیار تخصصی است از این رو باتوجه به تغیرات مدیریتی زیادی که در تلویزیون رخ داده است و همچنین هدف گذاری های جدیدی که با مدیران و تهیه کنندگان در میان گذاشته شده است به گفتگو نشستیم تا شاهد باشیم در دوره مدیریتی جدید چه اتفاقاتی قرار است در سازمان صدا و سیما رخ دهد.

محسن چگینی در پاسخ به این پرسش که در طی این مدت روند صدا و سیما را  چگونه ارزیابی می کنید و آیا تغییرات به وجود آمده می تواند مثبت تلقی شود، به خبرنگار هنرنیوز گفت: تغییراتی که در سازمان صدا و سیما شاهد بودیم به نظرم خوب است. مدتی بود که از ورود افراد غیر متخصص و کار نابلد رنج می بردیم که در روند و کیفیت آثار تلویزیونی تاثیرات بسیار بدی گذاشته بود. تا آنجایی که من با مدیران انتخاب شده آشنا هستم ،می دانم که در حوزه کاری خود بسیار شناخته شده هستند و نسبت به کارشان اشراف دارند. البته نباید به سرعت توقع داشت که شاهد تغییرات شگرفی در رسانه ملی باشیم بلکه باید مدیران جایگاه خود را بیابند و باید به آن ها زمان بدهیم تا بتوانند برنامه ها و اهداف خود را  اجرایی کنند. به نظرم سال آینده می توانیم نتایج کار و برنامه ریزی های دوستان را شاهد باشیم. اطمینان دارم که رفته رفته شرایط تلویزیون بهتر از قبل شود.

وی در ارتباط با این که استاندارد کیفی فیلم ها در تلویزیون مدتی پایین آمده است ،اظهار کرد: مسئله ای که به آن اشاره می کنید درست است تلویزیون باید به سمتی حرکت کند که استاندارد های اصولی برنامه سازی را رعایت کند. هر برنامه ای که در این مسیر ساخته می شود با هر نگاهی که دارد باید به لحاظ کیفی اندازه هایی را رعایت کند. امیدوارم در دوره جدید مدیریتی که در رسانه ملی وجود دارد به این مهم توجه شود. به نظر می رسد که شرایط صدا و سیما به سمتی حرکت کرده که فضا را برای کار اصولی مهیا کرده است.

تهیه کننده مجموعه «چهارخونه» با اشاره به این که پایین آمدن استاندارد در فیلم ها دلایل زیادی دارد که یکی از آن ها کمبود بودجه است، تصریح کرد: کمبود بودجه درد مشترک بسیاری از تهیه کنندگان و برنامه سازان است و این موضوع ارتباط زیادی با مدیران ندارد. بودجه باید به نوعی دیگر با برنامه ریزی درست تهیه شود و باید برایش فکر اساسی کرد. اگر نگاهی به شرایط اقتصادی جامعه و کل کشور بیاندازیم متوجه خواهیم بود که این یکی از اساسی ترین مشکلات امروز ما است اما به دلیل این که تلویزیون دائماً در معرض دید و قضاوت قرار دارد به راحتی می توان این کمبود را در این ارگان حس کرد. امیدوارم شرایط برای ورود برخی از اسپانسر ها فراهم شود.

چگینی درباره این که آیا رسانه خانگی می تواند باعث کمبود مخاطب و بالا بردن کیفیت در تلویزیون شود، بیان کرد:  این دو رسانه تفاوت های شایانی با هم دارند. به نظرم رسانه ملی و سینمای خانگی با هم رقابتی ندارند و در حقیقت نمی توان این گونه تصور کرد که حضور و قدرت نمایی هر کدام از این رسانه ها باعث کم کاری و دیده نشدن دیگری می شود. فکر می کنم هنرمندان رسانه ای به این نتیجه رسیده اند که قبل از هرچیزی برای ارائه یک کار خوب به فیلم نامه خوب و اصولی که تمام قواعد را رعایت کرده است نیاز داریم. دیگر نمی توان با آوردن چند بازیگر چهره که مردم دوست شان دارند آن ها را پای برنامه های خود بنشانیم. در همین چند وقت اخیر شاهد بوده ایم که چه سریال های خوبی با بازیگران بسیار مطرح ساخته و پخش شده است که به دلیل کیفیت پایین که نشأت گرفته از فیلم نامه های ضعیف است مخاطبان آن سریال را ندیده اند و به لحاظ مالی سازندگان آثر متحمل شکست شده اند.

وی در ادامه افزود: در سینمای خانگی به این موضوع بسیار توجه می شود که بازیگران مطرحی را در آثارخود استفاده کنند که این باعث شود مردم فیلم های آن ها را خریداری کنند. البته برای این که توجه مخاطب را به اثری که می سازیم جلب کنیم استفاده از چهره های مطرح بی تاثیر نیست اما آن چیزی که باعث می شود مخاطب پی گیر اثرمان باشد کیفیت آن است.
کد خبر: 79784
Share/Save/Bookmark