گروه کر نامیرا کتاب راز را به صدا در آورد
گزارش هنرنیوز از اولین اجرای کنسرت بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر؛
گروه کر نامیرا کتاب راز را به صدا در آورد
گروه کر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی به عنوان اولین گروه بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و در این اجرا قطعاتی را که برگرفته از کتاب راز بود به صدا در آورد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۸
 

به گزارش هنرنیوز در ابتدای کنسرت فرهاد هراتی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اجرا گفت: با توجه به شرایط ویژه جشنواره امکان ارائه بروشور وجود نداشت. اما در رابطه با این اجرا باید اضافه کنم که قطعات بر اساس کتاب و مستند راز ساخته شده است. در این مستند دو قسمت اساسی وجود داشته که عبارت است از اول شکرگذاری و بعد عشقی که در مواقع مختلف در کاراحساس خواهد شد و قبل از شروع کار باید از تمام زحمت کشانی که دیده نمی شوند تشکر کنم.

وی در رابطه با گروه خود نیز توضیح داد: من در این اجرا از چیدمان جدیدی در گروه کر در ایران رونمایی خواهم کرد و در ادامه اجرا گروه کودک به گروه کر اضافه خواهد شد البته این چینش ریسک بالایی دارد.

در ادامه اجرا با تک نوازی ویلون آغاز شد و بعد فلوت و با همراهی این دو ساز گروه کر شروع به اجرا کرد که تمام این موارد موسیقی یک گروه احساس اصلی کار را حفظ می کرد.

در قطعه دوم هم فرهاد هراتی شعر علی اقدم را تک خوانی کرد که نام این قطعه نیایش بود. در قطعه سوم هم گروه کر کودک و نوجوان به اجرا اضافه شدند که نام این قطعه «زمین می خواند» بود.

قطعه بعدی با نام «راز عشق» مجدداً تک خوانی هراتی را به همراه داشت، قطعه «درستایش تو » با دکلمه شاعر آثار (علی اقدم) آغاز شده در تمام قطعاتی که هراتی تک خوانی می کرد، عماد اجلال، مایستر گروه رهبری گروه را بر عهره می گرفت. ۶ قطعه دیگر هم با نام چشم هایم را می بندم و فقط گوش می دهم، لحظه بی تکرار، جهانی در چشم های تو، لحظه آرامش، دست های زندگی، شکرانه اجرا شد.
کد خبر: 37294
Share/Save/Bookmark