سریال «کندو» در پیش تولید/ جلوگیری از آسیب‌رسانی به بناهای تاریخی
قایم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:
سریال «کندو» در پیش تولید/ جلوگیری از آسیب‌رسانی به بناهای تاریخی
علی دارابی قایم مقام وزیر میراث فرهنگی از آغاز پیش تولید سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
به گزارش هنرنيوز ،‌علی دارابی قایم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و معاون میراث‌ فرهنگی درباره حضور کارگردان ها و عوامل فیلم و سریال ها در بناهای تاریخی و اینکه چطور می‌توان هم از این بناها مراقبت کرد و هم به این فضاها پرداخت به خبرنگار مهر گفت: در شورای فیلم وزارتخانه میراث سه نفر از کارگردانان و تهیه کنندگان مثل پوران درخشنده و یا مهدی فرجی حضور دارند و کمک می کنند تا ما هم بتوانیم کار هنرمندان را تسهیل کنیم و هم در این فضاها ملاحظات میراث را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: حضور در این بناها در جایی ممکن است آسیب بزند و این شورا تلاش دارد تا از چنین آسیبی جلوگیری کند، مهم این است که هم بتوان فیلم و سریال ساخت و هم بتوان از آن بنا مراقبت کرد.

دارابی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، بیان کرد: یکی از سریال هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.

قایم‌مقام وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: به هر حال این اهتمام آقای فرجی تهیه کننده سریال قابل تقدیر است. میراث ما هویت و ریشه ماست و هرچه می‌توانیم باید به آن بپردازیم. جشنواره میراث هم که به تازگی برگزار شد برای همین است که ما به گذشته خود رجوع کنیم و تاریخ را ورق بزنیم تا برای نسل جوان نوعی یادآوری شود.

دارابی با اشاره به قابلیت پرداخت به کاروانسراها در قالب آثار نمایشی و تصویری که طی چند ماه گذشته برخی از آنها به ثبت جهانی رسیده اند، یادآور شد: کاروانسرای «سعدالسلطنه» یکی از کاروانسراهایی بود که امسال به ثبت جهانی رسید. تاکنون بیش از ۷۰۰ کاروانسرا ثبت ملی شده است و از این میان ۵۴ کاروانسرا هم ثبت جهانی شده است.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش به سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی اشاره و بیان کرد: به سهم خودم از آقای فرجی تشکر می کنم که به موضوع میراث فرهنگی توجه می کند. به لحاظ بودجه شاید وضعیت به گونه ای مناسب نباشد که به تولید این فیلم و سریال ها کمک کنیم اما در استان سیستان و بلوچستان لوکیشن ها و اماکنی را که مناسب است در اختیار پروژه قرار می دهیم. بخشی از این لوکیشن ها و اتفاقات می‌تواند میراث ملموس باشد و بخشی از پدیده هایی که در این سریال و دیگر فیلم و سریال ها می توان به آنها بپرداخت میراث ناملموس است؛ میراث ناملموس همین فرهنگ زندگی افراد در این مناطق است، سبک و سنت های آنهاست و پوشاک و غذاهایی که دارند.
کد خبر: 99304
Share/Save/Bookmark