بازیگران اسکاری به «سینما برای غزه» پیوستند
بازیگران اسکاری به «سینما برای غزه» پیوستند
شماری از بازیگران سرشناس به حراجی «سینما برای غزه» برای جمع‌آوری منابع مالی برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطین پیوستند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
به گزارش هنرنيوز ، شمار زیادی از کارگردانان و ستاره‌های سینما از جمله بازیگران برنده اسکار «سوزان ساراندون» و «اولیویا کولمن» به حراجی «سینما برای غزه» پیوستند که در حال جمع‌آوری منابع مالی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در سرزمین‌های اشغالی است.

این حراج اواخر ماه گذشته با اعطای اقلامی برای فروش از «تیلدا سوئینتون»، «جاش اوکانر» و دیگر چهره‌ها توسط جمعی از فیلمسازان و نویسندگان بریتانیایی راه اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار پوند جمع آوری کرده است.

بالاترین مورد فروش رفته تا به امروز نزدیک به ۸۰۰۰ پوند برای یک نسخه دست نویس از اشعار «رویاهای شیرین» اثر «آنی لنوکس» و «دیو استوارت» بوده است.

به گزارش گاردین، همچنین «اندرو هیگ» و «آصف کاپادیا» فیلمسازان بریتانیایی با مجموعه‌ای از دی وی دی های امضا شده و «کیت کانر» بازیگر انگلیسی با یک توپ راگبی امضا شده در این حراجی خیریه شرکت کرده‌اند.

پیش از این «جاناتان گلیزر» فیلمساز انگلیسی که امسال با فیلم «منطقه مورد علاقه» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، ۷ پوستر امضا شده از فیلم «منطقه مورد علاقه» و مجموعه‌ای پوسترها از فیلم قبلی‌اش «زیر پوست» را برای فروش به این حراجی اهدا کرده است.

به گزارش اسکرین، جمع آوری کمک مالی توسط «جولیا جکمن» و «هلن سیمونز» فیلمسازان بریتانیایی و روزنامه‌نگارانی شامل «هانا فلینت»، «لیلا لطیف» و «سوفی مونکس کافمن» سازماندهی شده است.

در بیانیه برگزارکنندگان این حراجی آمده است: «ما معتقدیم هنر و سیاست به‌طور جدایی ناپذیری پیوند خورده‌اند و در گفتار و عمل برای کمک به کسانی که در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در معرض وحشت‌های وصف ناپذیری قرار گرفته‌اند، فراخوانده شده‌ایم. "سینما برای غزه" فضایی پرشور و فراگیر برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که با سخاوت مردمی از همه گوشه‌های صنعت فیلم شکل گرفته و تا زمانی که فلسطینی‌ها توسط اسرائیل با مصونیت از مجازات مورد حمله قرار می‌گیرند، بیکار نخواهند ایستاد».

حراجی «سینما برای غزه» تا پایان روز ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) ادامه خواهد داشت.
کد خبر: 99377
Share/Save/Bookmark